"זהו מצב אבסורדי"

"שבויים בידי פקידים"; אלפי בנות חרדיות לא חזרו ללימודים

אלפי ילדי ת"תים, בנות בתי ספר וסמינרים, לצד גנים רבים בבני ברק, בירושלים, בבית שמש ובנתיבות - טרם שבו ללימודים, ובקרב ההורים והמנהלים שורר כעס רב על משרדי הבריאות והחינוך (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלפי ילדי ת"תים, בנות בתי הספר והסמינרים, לצד גנים רבים בבני ברק, בירושלים, בבית שמש ובנתיבות - טרם שבו ללימודים באזורים שהוגדרו בעבר כ"אזורים אדומים", ובקרב ההורים ומנהלי המוסדות שורר כעס רב על משרד הבריאות ומשרד החינוך שהותירו את ההורים שבויים בידי הפקידים.

לפני כשבוע החליטה הממשלה על חזרה מלאה לשגרה, בהדרגה, של כל מוסדות החינוך, תוך שהיא מחריגה את מוסדות החינוך הממוקמים ב"אזורים אדומים". מדובר בעיקר בשכונות חרדיות בירושלים, בבית שמש ובנתיבות ובעיר בני ברק.

אלא שמאז עבר שבוע, ואף גוף או גורם חרדי בכיר לא קיבל עדכון על פתיחה מחודשת של המוסדות וחזרה ללימודים באזורים שהוגדרו כאדומים. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי האזורים הוגדרו כ"אדומים" לפני למעלה מחודש, וחלקם כבר לא מוגדירם כאלה, אך למרות זאת במשרד הבריאות, תוך אפליה בוטה, משאירים אלפי הורים ללא כולל ועבודה, לאחר שאלו צריכים להישאר עם ילדיהם בבית.

יצוין כי בעיריית ירושלים ובעיריית בני ברק נתנו אור ירוק למוסדות פרטיים להתחיל בלימודים למרות התנגדות משרד הבריאות, אבל מרבית המוסדות, בעיקר לבנות, טרם חזרו ללימודים.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מוסדות פרטיים רבים פתחו עם כל כללי זהירות ו"בניגוד להנחיות" משרד הבריאות לאחר שהבינו כי כלו כל הקיצין. לעומת זאת, רשתות החינוך הכפופות למשרד החינוך, חוששות לפתוח את המוסדות.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אומר ל'כיכר השבת' כי "ההחלטה על פתיחת מוסדות החינוך החרדי - זו החלטה של הרשתות, אנחנו נתנו אור ירוק לכולם לפתוח, מי שרוצה יכול לפתוח. שאר בתי הספר של הרשות, שקשורים להפעלה עירונית, גם שם אמרו 'אזורים אדומים'... בעיר אין אזורים אדומים, מי שרוצה לפתוח יכול לפתוח, נקודה".

בראיון ל'יתד נאמן' הביע מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין את תסכולו מאי פתיחת מוסדות החינוך: "ישנן שכונות שהוגדרו בעבר אדומות וכמוקד תחלואה, אך למעשה הן כבר מזמן לא אדומות וכבר אין חולים חדשים כלל באותם אזורים, אך משרד הבריאות אינו מעדכן את ההגדרות ואינו נותן מידע ומענה הגיוני ומקצועי למצב האבסורדי".

לדבריו, "בהחלטה הראשונה לא הפלו בינינו. עד היום אין לנו מענה. לצערי בחיפה וברוב הכיתות לומדות חוץ מירושלים, בני ברק, שכונה בנתיבות ובבית שמש, אני מבקש תשובות כי ההורים רוצים לדעת, ההורים לא חוזרים לכולל או לעבודה בגלל זה. לבריכות נתנו הוראות פתיחה גם גני אירועים ולנו לא נותנים הודעה מתי אנחנו פותחים".

הרב סורוצקין סיפר על האירוע מול משרד החינוך, "עיריית ירושלים שהיא מאוד אחראית הודיעו ביום רביעי שעבר שאפשר לפתוח מבחינתם, ופתחו שתי שכבות, אמרו לי למה אתה לא פותח? אז פניתי למשרד החינוך ושאלתי, ואני מקבל הודעה מהיועמ"ש גברת ליאת בל והיא אומרת לי שאני לא יעז לפתוח כי אני מסתכן אישית אם יקרה משהו לתלמיד. הורים רואים שילדי הממלכתי דתי והממלכתי באותו רחוב כן הולכים ללמוד".

במשרד הבריאות טענו כי כל ההנחיות מתקבלות על סמך הערכת מצב יומית. לדבריהם, "ניכר שיש שיפור בתחלואה ברוב המקומות ולכן צפוי שלאחר חג השבועות, באם יימשך השיפור במצב התחלואה, מוסדות החינוך במקומות אלה יוכלו לעבוד במתכונת המקובלת בכל הארץ כיום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר