תיעוד מבית המשפט

גופת המחבל לא תשוחרר; אלמנת הנרצח בפיגוע הגיבה: "יש אלוקים!"

"מאז אותו לילה, הבן שלי בן הארבע שואל: איפה אבא, מי לקח את אבא שלי?", תיארה אלמנתו של טל עובדיה הי"ד בבג"ץ, ועוררה את רחמי השופטים שדנו בעתירה לשחרור גופת המחבל • צפו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
האלמנה, בבית המשפט (צילום: תנועת 'אם תרצו')
כוחות צבא בסריקות, לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

שופטי בית המשפט העליון דחו היום (שני) עתירה של משפחת מחבל להחזיר לה את גופתו, ונענו בכך לדבריה הנרגשים של אלמנת הנרצח בפיגוע.

המחבל, טארק אבראהים דאר יוסף מהכפר כובר, רצח לפני כשנתיים בדקירות סכין את יותם עובדיה בן ה-31, תושב היישוב אדם, ופצע עוד שניים משכניו. אזרח נוסף, ששמע את הצעקות וחשב שמדובר בקטטה, ירד לרחוב, שלף את אקדחו הפרטי והרג את המחבל.

מאז מחזיקה ישראל בגופת המחבל, ומשפחתו מנהלת מאבק בדרישה לשחרר את הגופה, בעוד טל עובדיה, אלמנתו של יותם הי"ד, עושה כל שביכולתה כדי למנוע זאת.

"נשארתי עם שני יתומים בני חצי שנה ושנתיים וחצי", היא שחזרה היום בבית המשפט. "יותם נרצח בדם קר מתחת לביתו. המחבל דקר אותו עשרות פעמים, הוא היה נחוש. נעלתי את החדר של הילדים, והלכתי לחפש את יותם וראיתי אותו מתבוסס בדמו. יותם לא שרד. המחבל יצא למסע הרג".

לדבריה, "מאז אותו לילה ארור, החיים שלי ושל ילדי לא אותם חיים. הבן שלי בן הארבע שואל: איפה אבא, מי לקח את אבא שלי? הקטן לא מכיר את המילה אבא. ילדי יגדלו להכיר את אבא שלהם, שאהב אותם כל כך ועשה בשבילם הכל, רק דרך סיפורים של אנשים אחרים ושלי. אנחנו נושאים את הצלקת הזוועתית הזאת איתנו לכל מקום. הימים הם לא ימים והלילות הם לא לילות".

האב השכול

בפני השופטים היא הוסיפה: "מוחמד טארק יוסף רצח באכזריות את בעלי ואב ילדי, יותם, ככה סתם רק על שום היותו יהודי. אני ניצבת כאן לפניכם ורוצה להביע את כאבי, כעסי והתנגדותי המוחלטת לשחרור הגופה והחזרתה למשפחתו, וכן גם על עצם האפשרות שנותנים למשפחה של מחבל לבקש את הגופה של רוצח בעלי".

"התנגדותי המוחלטת נובעת גם מעצם כאבי האישי", אמרה האלמנה טל עובדיה, "וגם מהיבטים נוספים, חשובים אף יותר ממני הקטנה; היבטים של האינטרסים החשובים למדינה שתפקידה להגן על אזרחיה. איבוד ההרתעה מול המחבלים מהווה עידוד למעשי טרור נוספים. אני לא יכולה לדמיין כי לאותו שפל תתקיים הלוויה המונית שתייצר קרקע פוריה להסתה. אני פה, כדי ששר הביטחון גנץ והרכב השופטים, יקומו מתרדמתם. אי אפשר שימשיכו לרצוח את אזרחינו, ואתם לא תוציאו הגה".

לסיום, אמרה: "אני לא יכולה לדמיין שלאותו שפל תתקיים הלוויה המונית, שתייצר קרקע פוריה להסתה".

נציג המדינה בדיון עו"ד אבי מילנובסקי הסביר לשופטים, ואף הציג בפניהם חומר חסוי בנושא, כי גופת המחבל דרושה, לצורך ניהול המשא ומתן להחזרת נעדרי צה"ל המוחזקים בידי חמאס בעזה, אך סירב לפרט.

משפחת המחבל, מנגד, טענה כי הוא פעל עצמאית ללא השתייכות לתנועת טרור כלשהי, כך שאין ענין מדיני עתידי בהחזקת גופתו בידי ישראל. אלא שאחרי הפיגוע שביצע, בחמאס בירכו אותו ואמרו כי "הרצח הוא תגובה לגיטימית לכיבוש". בכיר בתנועה אף תועד כשהוא אוחז בתמונתו.

כאמור, בסופו של דיון, שופטי בית המשפט העליון מני מזוז, יעל וילנר וענת ברון דחו את עתירתה של משפחת המחבל, ובני משפחתו של יותם עובדיה הי"ד פרצו בזעקות "תודה רבה. יש אלוקים".

כוחות צבא בסריקות, לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

מתנועת 'אם תרצו', שמלווה את האלמנה טל עובדיה, החברה בפורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות, נמסר: "קיום הדיון בבג"ץ בנושא החזרת גופת מחבל, היא התערבות חמורה במדיניות המלחמה בטרור של ממשלת ישראל. אין לשופטי בג"ץ שום סמכות להתערב בנושא הזה. כשם שהשופטים לא התערבו עד היום בשום נושא שהם כן תמכו בו, כמו עסקאות בנוגע להחזרת מחבלים חיים, גירוש יהודים מביתם או העברת כספים לרש"פ - כך עליהם לנהוג גם בעתירה זו".

"לצערנו, שופטי בג"ץ מתנהלים כפוליטיקאים, בעלי מדיניות של איפה ואיפה, ואין לסמוך עליהם בכל הקשור למדיניות המלחמה בטרור. הגיע הזמן שנבחרי הציבור וראשי מערכת הביטחון יתחילו להעמיד את שופטי בג"ץ על טעותם, ובפה מלא יאמרו להם: אין לכם סמכות לדון בכלל בעניינים אלה", סיימו ב'אם תרצו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר