סודות שר התורה

הגר"ש קנייבסקי: 'אבי מזלזל ב'מופתים' ולא מחפש סגולות'

בעקבות הסערה שפרצה במהלך מגיפת ה'קורונה' סביב הוראותיו של מרן הגר"ח קנייבסקי, חושף בנו "סודות מהחדר" ומספר לראשונה מה עומד מאחורי עמדתו של אביו בעניין הלימוד בחיידרים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוד זר)

סערה גדולה בציבור החרדי ומחוצה לו פרצה בשיאה של מגיפת ה'קורונה', בשל מספר הוראות שהתקבלו ממרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. בעוד בקרב הציבור החרדי המציית לדעת תורה, הוראות של גדולי הדור אמורות להישמע ללא ועוררין, הרי שבתקשורת הכללית, הפכו פסקיו של מרן הגר"ח קנייבסקי באשר ללימודים בחיידרים, לפולמוס נרחב.

כעת 'כיכר השבת' מפרסם לראשונה את דברי הגאון רבי שלמה קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה, שחושף "סודות מהחדר", כלשונו. הרב קנייבסקי הבן, מגלה לראשונה בפירוט מה עומד מאחורי עמדתו של אביו שר התורה לאורך כל המגיפה לפיהן היה על מוסדות התורה לפתוח במהירות האפשרית את כל המוסדות.

הגר"ש פתח את דבריו בסיפור מתחילת המגיפה: "כשהתחילה המגפה שאלנו את אבי מורי ורבי, מה יש להגיד על המגיפה שכל העולם סובל ממנה, המגפה שמפרידה בין אנשים ומכניסה אותם לבידוד, סוגרים לנו את הישיבות ובתי הכנסת. הוא אמר, פרשת השבוע שנקרא 'בדד יישב מחוץ למחנה מושבו'. מצורע כל זמן שהוא טמא חייב לשבת בדד מחוץ למחנה מושבו".

"כולם שואלים האם יש פה רוח הקודש או נבואה", המשיך רבי שלמה והוסיף, "שמעתי לפני כ-40 שנה, דיברנו על הנושא הזה שצדיקים ותלמידי חכמים אומרים דברים וזה נקרא 'מופתים' בלשון העם. אבא היה מזלזל במופתים. הוא אמר לי אז: 'זה לא שאותו אחד שאומר יודע מראש שהולך להגיע משהו מסוים, אלא הקב"ה שם לו בפה מה שההוא צריך לשמוע'".

"אני רוצה לגלות קצת סודות מהחדר", המשיך הגר"ש קנייבסקי, "גדלנו בבית, אני חייב לומר דבר אחד: אצל אבי מורי שליט"א כל הבית, כל המהות, סביב תורה. לא רק שישב כל היום מהבוקר עד הלילה בהתמדה עצומה, כל השיח והשיג היה דברי תורה. כל דבר שקרה היה מוצמד לזה פסוק מהתורה באופן אוטומטי, זה היה המציאות והמהות שלו.

"המציאות שלו והחיים שלו הם בצורה כזאת שישנה רק מציאות אחת בעולם - מה שכתוב בתורה זו המציאות, מה שלא כתוב בתורה - לא קיים".

הגר"ש המשיך ואמר: "ככה הוא חי כל החיים, ככה הוא נשם כל החיים, כששואלים אותו שאלה, מיד הוא מוצא לזה סמך בגמרא וזה המציאות, אין שום מציאות אחרת. כששמע שאנשים צריכים לשבת בבידוד מיד שמע את הפסוק של המצורע שצריך לשבת בדד".

ר' שלמה קנייבסקי הוסיף להסביר: "זה הוא. הוא לא מחפש סגולות ולא שום דבר. הוא יודע דבר אחד, הוא קורא גמרא! מי שכואב לו הרגל פעם הוא יגיד לו בגלל שהוא לא שומר חול המועד כמו שצריך, פעם הוא אומר ללמוד 'כיצד הרגל', הכל מתחבר לדבר אחד, כי חוץ מתורה אין לו שום דבר".

האזינו לדבריו המלאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר