"המנוולים לא מעניינים"

בג"ץ ביטל את הרס ביתו של המחבל שרצח את דביר שורק

בדעת רוב, עליה חתומים שני שופטים המוכרים כ'ליברלים ואקטיביסטים' - מול דעת מיעוט של השופט הדתי - ביטל בג"ץ את הריסת ביתו של המחבל שרצח באכזריות את דביר (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דביר שורק הי"ד (צילום משפחתי)

בג"ץ ביטל היום (שני) את צו ההריסה שהוציא צה"ל לקומה שנייה בביתו של מחבל, שפיקד על חוליית טרור רצחנית.

מדובר במחבל מחמוד עטאונה, מהמחבלים שנטלו חלק ברצח האכזרי של תלמיד הישיבה דביר שורק הי"ד לפני פחות משנה, בעת שהיה בדרכו לישיבתו שבגוש עציון.

השופטים ענת ברון ועוזי פוגלמן, שהכריעו נגד הריסת חלק מהבית, נימקו כי רעייתו ושלושת ילדיו של עטאונה מתגוררים במקום, וכי קיים חשש שהדבר לא ישמש להרתעה אלא לעונש.

"בני המשפחה חפים מפשע ולא מעורבים בפיגוע, וגם הזמן שחלף בין הפיגוע לבין הוצאת צו ההריסה - מביא לניתוק הקשר התודעתי. ובהיעדר האפקט ההרתעתי, צו ההריסה עוטה כסות עונשית בלבד", כהגדרתם של שני השופטים העליונים.

לעומת ברון ופולגמן, המוכרים כשופטים 'ליברלים ואקטיביסטים', השופט הדתי דוד מינץ כתב בדעת מיעוט כי לא צריך לבטל את צו ההריסה שהוציא צה"ל.

לכידת המחבלים. ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר הפסיקה אמר יואב שורק, אביו של דביר הי"ד, לאתר 'סרוגים': "כיוון שבית המשפט רואה בהריסה אמצעי הרתעה, ולא ענישה, הסיכוי לקבל הריסה לאחר עיכוב גדול - קטן. בכל מקרה, המנוולים לא מעניינים אותי, ואני לא צד בעניין - לא יותר מכל אזרח אחר שמעוניין בהרתעה".

בארגון בצלמו, המייצג את משפחת שורק, הגיבו להחלטה "החלטת בג"ץ היא פרס ענק לטרור ולמחבלים. מדובר בהחלטה אומללה שמרסקת את שארית ההרתעה שנותרה, ותגרום לגל פיגועים נוסף. נדרוש דיון חוזר וחוק שיאסור על בג"ץ להתערב בנושאים ביטחוניים".

השופט מני מזוז (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
השופטת ענת ברון, עם הנשיאה חיות (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
דעת מיעוט. השופט דוד מינץ (צילום: Yossi Zamir/FLASH90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר