"יש תאריך חזרה"

מדוע המוסדות החרדיים לא חוזרים? מאבק בין המשרדים

במשרד הבריאות החליטו להודיע לציבור באמצעות 'כיכר השבת', כי מיד לאחר חג השבועות המוסדות החרדיים יחזרו ללימודים • המאבק בין משרד הבריאות לחינוך על החינוך החרדי • פרסום ראשון (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מעקב 'כיכר השבת' אחר הניסיון לחזור לשגרה גם בקרב המוסדות החרדים: הבוקר (שני) דווח ב'כיכר השבת' כי רוב המוסדות בערים ובשכונות החרדיות שהוגדרו כאזורים אדומים, טרם חזרו ללימודים.

לאחר פרסום הכתבה, התקבלו עשרות פניות במערכת 'כיכר השבת' מהם עולה כי רבים הם המוסדות שטרם שבו ללימודים, ובתוכם אף תלמודי תורה רבים בירושלים, בני ברק, בית שמש ונתיבות.

מה שהצליח להרגיז הורים רבים, היא שלא ניתן הסבר מניח את הדעת להוראה הגורפת של משרד הבריאות לא לחזור ללימודים, זאת למרות שעברו שבועות רבים מאז שהוגדרו אותם אזורים כ"אדומים".

הודעת משרד הבריאות באמצעות 'כיכר'

כעת משרד הבריאות מודיע רשמית באמצעות 'כיכר השבת' כי אין אפליה בתוך המגזר החרדי, וכי לא יחזרו ללימודים לפני יום ראשון הבא.

וכך כתבו: "ההחלטה על אי חזרה לשגרה באזורים אשר הוגדרו כאזורים מוגבלים תקפה על כלל הזרמים החינוכיים".

במשרד סירבו לתת תשובות להשארתם של אלפי ילדים בבית בעוד מקביליהם בחינוך החילוני שבו ללימודים. במשרד מסרו: "לגופו של עניין, במסגרת הערכת מצב אשר התקיימה במשרד הבריאות, ניכר שאכן יש שיפור בתחלואה ברוב המקומות ולכן צפוי שלאחר חג השבועות מוסדות החינוך במקומות אלה יוכלו לעבוד במתכונת המקובלת בכל הארץ כיום".

המאבק בין המשרדים על החינוך החרדי

בכירה חרדית במשרד החינוך שוחחה עם 'כיכר השבת' וטענה כי את השאלות כולן יש להפנות אך ורק למשרד הבריאות. לדבריה, אילו היה תלוי במשרד החינוך, הרי שכלל המוסדות היו שבים ללימודים.

יצוין כי בעיריית ירושלים ובעיריית בני ברק נתנו אור ירוק למוסדות פרטיים להתחיל בלימודים למרות התנגדות משרד הבריאות, אבל מרבית המוסדות, בעיקר לבנות, טרם חזרו ללימודים.

בכירה במשרד החינוך במענה ל'כיכר השבת'.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מוסדות פרטיים רבים פתחו עם כל כללי זהירות ו"בניגוד להנחיות" משרד הבריאות לאחר שהבינו כי כלו כל הקיצין. לעומת זאת, רשתות החינוך הכפופות למשרד החינוך, חוששות לפתוח את המוסדות.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אומר ל'כיכר השבת' כי "ההחלטה על פתיחת מוסדות החינוך החרדי - זו החלטה של הרשתות, אנחנו נתנו אור ירוק לכולם לפתוח, מי שרוצה יכול לפתוח. שאר בתי הספר של הרשות, שקשורים להפעלה עירונית, גם שם אמרו 'אזורים אדומים'... בעיר אין אזורים אדומים, מי שרוצה לפתוח יכול לפתוח, נקודה".

ראש המוסד לשעבר ל'כיכר': מגזימים עם ההפחדות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר