חבר ה'מועצת'

מתן תורה, בעלי תשובה, חינוך וקורונה; הגר"ר אלבז בראיון

המשמעות של חג השבועות; הצריף הקטן שהקים והפך לאימפריית התשובה הגדולה בעולם; חינוך ילדים ונגיף הקורונה • חבר מועצת החכמים, הגאון רבי ראובן אלבז, בראיון בלעדי לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

לרגל חג השבועות, חג מתן תורה, מתארח גדול מזכי הרבים, ראש ישיבת 'אור החיים' וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי ראובן אלבז, לשיחה בלעדית ב'כיכר השבת' ומדבר על משמעות החג, עולם התשובה הפורח, חינוך הילדים ונגיף הקורונה שפגע קשות במגזר החרדי.

בפתח הראיון, עד דקה 06:50, מעניק הגר"ר אלבז שיחה קצרה על משמעות חג השבועות, חג מתן תורה.

כבוד הרב מדבר על 'נעשה ונשמע' ויש לומר שהרב פוגש כמעט מידי יום אנשים שטעו בדרך והרב מחזיר אותם הביתה, זה קבלת התורה של ממש...

"זה הסוד הגדול בדבר. אני מציע לאנשים הללו להתחיל שבוע ימים מבלי לשאול שאלות, כפי שבא אליי פעם מישהו ואמר שיש לו 1000 שאלות, אמרתי לו שהיות ואני לא יכול לענות על כולם בפעם אחת, שירשום אותם במחברת, אבל בנתיים שיבוא לשיעור תורה, וברוך ה' מאז הוא הפך לגאון בתורה".

הגאון רבי ראובן אלבז בראיון ל'כיכר השבת'

אנחנו רואים היום את האימפריה שנקראת ישיבת 'אור החיים', הכול התחיל מחדר קטן

"כשיהודי שם לו למטרה לעסוק בנושאים שקשורים לעם ישראל, ומחייב את עצמו לנושא הזה, בסופו של דבר הוא מצליח, גם ללא כסף, ובסייעתא דשמיא גדולה. יש לנו היום 600 תלמידים באילת ואצלינו הכול נעשה בתורת ההמשך, תוך מחשבה על העתיד, ועל איך האדם יתנהג בהמשך חייו בביתו.

"אנחנו לא העיקר מחזירים בתשובה וזורקים את האדם להתמודד לבד בחיים. אנחנו רואים אנשים שפתאום מחליטים לצום צומות ולעשות עוד כל מיני דברים שקשורים ללבוש. העיקר זה לא הלבוש או הזקן, אלא עצם החיים, איך לחיות בבית עם האישה, איך לחנך את הילדים, ואך לחיות בצורה טובה".

הגאון רבי ראובן אלבז בראיון ל'כיכר השבת'

הרב עוסק הרבה בחינוך הילדים ובהתמודדות עם הנוער הנושר, מה ההמלצה של הרב להורים בנושא הזה?

"דבר אחד. כל הזמן להעניק וכל הזמן לפרגן לילד. והטעות של הדור הוא לנזוף כל הזמן בילד ולומר לו כמה הוא לא בסדר, וזה צריך להיות הפוך".

מה דעתו של הרב בכל מה שקרה לנו בתקופה האחרונה עם נגיף הקורונה, אנשים רבים שואלים מה הקב"ה רוצה מאיתנו?

"צריך לדעת קודם כל שהקב"ה עשה איתנו חסד גדול בנושא הזה, ואני גם מרגיש הרגשה מסויימת של זיכוך בעולם, וכשהייתי בהרצאה שהשתתפו בה כמה מאות אנשים שאינם נמנים על הציבור הדתי, ראיתי משהו שמעולם לא קרה לי אחרי הרצאות. הם פשוט פצחו בשירה והכירו את כל הניגונים, וצריך לדעת כי ישראל אף על פי שחטא - ישראל הוא, ואסור לזלזל באף יהודי".

הגאון רבי ראובן אלבז בראיון ל'כיכר השבת'

ראיתי את הרב מספיד בהלוויה של הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

"הרב בקשי דורון היה אדם בעל אישיות נפלאה שדאג תמיד לכולם בסתר, ללא פרסום וללא שאחרים ידעו. אדם בעל מידות טובות, ותמיד כשישבתי איתו הייתי קונה ממנו הרבה. חבל על דאבדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר