"מלונות כן, ישיבות לא"

סערה ובלבול: ערב חג 'מתן תורה' - הישיבות מופלות לרעה

בניגוד לכל ההקלות, דווקא הישיבות נותרות מאחור, וזאת בערב 'מתן תורה' - החג של עמלי התורה • ישיבות רבות פתחו 'קפסולות' בבית המדרש וחלקן אף אוימו בשלילת תקציבים • פרסום ראשון (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל 'בית מתתיהו', היום (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: זעם רב בקרב בכירי 'ועד הישיבות' מחד וראשי הישיבות מאידך על פקידי משרד הבריאות, זאת לאחר שבניגוד לכל ההקלות שניתנות - עולם הישיבות נותר מאחור ולא מקבל אישורים להתרחב ולפתוח את היכלי התורה, בפרט לקראת חג 'מתן תורה' בו לומדים במשך שעות רבות לאורך כל ליל החג, מה שהוביל לכך שבישיבות רבות החלו ללמוד בהיכל הישיבה - בניגוד להנחיות הרשמיות.

ל'כיכר השבת' נודע כי ביממה האחרונה התפתח עימות של ממש בין ועד הישיבות ובכירים חרדים למשרד הבריאות, זאת לאחר שמלונות, מסעדות, ברים ועוד נפתחים בכפוף להנחיות אלו ואחרות, ואילו עולם הישיבות אמור על פי אותם פקידים להישאר בקפסולות.

הגר"ג אדלשטיין בהדרכה ל'מתן תורה' (צילום: שיא לייב)

בכיר חרדי מסביר ל'כיכר השבת': "ליל שבועות, זהו הלילה החשוב ביותר בשנה לעולם התורה והישיבות. לא ייתכן שרבבות בחורי הישיבות ייאלצו להסתפק בשהות בקפסולות, אנחנו דורשים פתיחה מלאה של כל היכלי הישיבות".

יצוין כי בוועד הישיבות ניסו בכל דרך לשחרר במעט את ה"חנק" על עולם הישיבות ולהרחיב את 'מתווה הקפסולות' באופן שיאפשר לרבבות לומדי התורה להיכנס לבתי המדרשות, אך עד כה ללא הצלחה.

בינתיים, כאמור, ישיבות מובילות נכנסו היום (שלישי) לבית המדרש לקראת חג שבועות על פי 'מתווה הקפסולות' אך במשרד הבריאות הביעו מורת רוח לאחר שאותם ישיבות לא שהו בקפסולות במשך שבועיים כמתחייב.

בין הישיבות שפתחו היום והסתפקו במחיצות שקופות בתוך בית המדרש, ניתן למנות את פוניבז', בית מתתיהו תפרח, אורחות תורה ועוד.

היכל 'בית מתתיהו', היום (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"הישיבות הללו החליטו כי חג 'מתן תורה' זהו חג בו הבחורים חייבים לשהות בישיבה ובצורה שתאפשר להם לממש את הלילה החשוב הזה", מסביר הבכיר החרדי, "כך שאף הנחיה של פקידים מנותקים לא תעצור את התלמידים מלהגיע לישיבה וללמוד כמו שצריך בבית המדרש - כמובן לצד הקפדה על כל כללי ההרחקות המחויבים בחוק".

ל'כיכר השבת' נודע כי בישיבת 'בית מתתיהו' מסר היום ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר 'שיעור כללי' ראשון מתחילת הזמן, כאשר הוא עומד לבדו בגלריה, עקב מצבו הבריאותי. בשיעור השתתפו כ-250 בחורים.

בכירים שביקרו בישיבה אף איימו כי באם המצב יימשך הם "ילשינו" על כך לגורמים הרלוונטיים כך שהדבר אף יכול להוביל לשלילת תקציבים מהישיבה. מנגד, בהנהלת הישיבה לא יודעים את נפשם מרוב בלבול בשל חוסר התיאום בין הגורמים השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר