ראיון נדיר

משחקן כדורגל לרב חרדי: הרב שניר גואטה מדבר

הוא היה שחקן כדורגל בליגת העל, שיחק בקבוצות הגדולות, אך ברגע אחד החליט להפסיק לשחק בשבת ואז לחזור בתשובה ובתוך שנים הפך למרצה בכיר • הרב שניר גואטה בראיון לישי כהן באולפן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה. ניהול: יוחנן בלייך (תמונה: יוסי רוט, Ynet וכיכר השבת)

הוא היה שחקן כדורגל בליגת העל, שיחק בקבוצות הגדולות, אך ברגע אחד החליט להפסיק לשחק בשבת ואז לחזור בתשובה ובתוך שנים הפך למרצה בכיר. הרב שניר גואטה בראיון לישי כהן באולפן 'סוגרים שבוע'.

הרב שניר גואטה סיפר: "אני זוכר את היום הזה כי זה היה כשהייתי עוד במכבי נתניה ועוד לא עזבתי. אני זוכר שאמרתי להם שאני חושב בסוף השנה לעזוב. אמא שלי לא האמינה לי ואבא שלי לא נרדם בלילה, אף על פי שהם שומרי תורה ומצוות ומסורת.

"כל האחים שלי וההורים שלי עזבו את אילת אני אילתי במקור ובאו לגור בכפר יונה ליד נתניה, ככה שהם באמת קיבלו את הדירה על חשבון הקבוצה, הכל היה על חשבון הקבוצה, וביום שאני עוזב את הכדורג -ל הם צריכים להחזיר את הכל לקבוצה. להחזיר מפתחות, ותלכו מפה.

הרב שניר גואטה באולפן 'כיכר השבת'

"ארבעה אחים קטנים ממני עזבו בתי ספר וגנים רק כדי ששניר גואטה יצליח בכדורגל. אח אחד היה גדול ממני ובצבא והכל, אבל כולם עברו בגללי, וכשאמא שלי שמעה את זה היא כמעט התחילה לבכות, הרגשתי שאני לא יכול לעמוד בזה ואמרתי, 'טוב, אני לא יכול, קשה לי', לא הצלחתי להתמודד, לא היה לי אז מספיק כלים כדי לקפוץ למים".

הרב גואטה ממשיך ומספר כי "גם בן אדם שרוצה למסור נפש הוא צריך את הכלים, אדם לא יכול לקפוץ למים ולמות, אדם צריך לקפוץ למים כשיש לו מספיק אמונה וביטחון והוא יודע שהוא יעמוד בניסיונות כי זה דבר לא פשוט, פתאום קריירה, כל המשפחה על הכתפיים שלך - ופתאום ביי. אחים שלך עזבו את כל העולם בשבילך - ופתאום אתה זורק את זה לפח?.

"אתה יודע, יש בזה משהו, אבל יצר הרע הוא חכם. המשכתי את אותה שנה בכדורגל והחלטתי לעזוב את נתניה, יותר נכון הם דחפו אותי לצאת כי ראו אותי עם כיפה וציצית וזה פחות התאים להם. עברתי לאשקלון ושמה גרתי לבד כי סיכמנו שההורים יישארו בדירה ושמה המשכתי ללמוד תורה ומצווות, ועשיתי את הכל ב'שושו' כמו שאומרים במילים שלנו.

"כמה ימים לפני סוף שנה אמרתי לאשתי שסוף שנה אני לא הולך להמשיך במשחק כי יצר הרע תמיד אומר 'שנה אחרונה, שנה אחרונה', ואם אתה לא קם, יש זמן שאם לא תגיד 'נעשה ונשמע', כבר פספסת את המומנט. אמרתי לאשתי, 'אני סוף השנה, אין יותר כדורגל, אם יהיה כדורגל - לא בשבת', נעשה את זה בהדרגה".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר