תיעוד חדש

השחור שנחנק למוות: הפגנות אלימות פרצו

כצפוי, פרסום התיעוד בו נראה שוטר לבן דורך על עצור שחור עד שהוא נחנק ומת, הובילה להתפרצות של הפגנות אלימות: "זו האווירה שהמשטרה יצרה. זה מאוד מכוער" • צפו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

אלפים יצאו היום (רביעי) להפגין ברחובות ארה"ב לאחר ששוטר לבן ממיניאפוליס הרג את ג'ורג' פלויד, גבר שחור, שהשוטר דרך על צווארו עד שהוא נחנק למוות.

המפגינים זועמים על קלות הראש שלטענתם נוהגת המשטרה כאשר מדובר באזרחים שחורים: "זו האווירה שהמשטרה יצרה. זה מאוד מכוער".

כמה מהמפגינים ניסו להשחית את מבנה המשטרה בו עבדו השוטרים המעורבים בתקרית האלימה. כוחות משטרה הדפו אותם עם אמצעים לפיזור ההפגנות.

מלבד תקריות אלימות בשוליים, מרבית המחאה עברה בשקט - אך המפגינים זועמים בעקבות התיעוד החד משמעי, והסרטונים הנוספים שנחשפו היום מהתקרית.

המפגינים צעקו "אני לא יכול לנשום", כפי שהתחנן העצור השחור ברגעים האחרונים לחייו. "יהיו השלכות חמורות אם הם ימשיכו להרוג אותנו. זה לא יימשך אפילו יום אחד נוסף", אמר אחד המפגינים לתקשורת המקומית.

השחור התחנן: אני לא נושם (צילום: מתוך טוויטר)

ביממה האחרונה התראיינו בני משפחתו של פלויד ודרשו להעמיד את השוטרים לדין: "הם היו אמורים לשרת ולהגן, ולא ראיתי איש מהם נוקף אצבע כדי לעזור כשהוא התחנן על חייו", אמרה טרה בראון, בת דודתו.

אחיו, פילוניס פלויד אמר: "הם יכלו להפעיל נגדו אקדח טייזר, אבל במקום זה הם הניחו את הברך שלהם על הצוואר שלו ופשוט ישבו עליו ואז המשיכו הלאה. הם התייחסו אליו גרוע יותר משהם מתייחסים לחיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר