האלימות מחריפה

אדם נהרג בהפגנות על הרג העצור השחור

ארצות הברית שוב סוערת על רקע גזעני: אדם שניסה לפרוץ לבית עסק, בחסות הפגנות הזעם על הרג העצור השחור שנחנק למוות משוטר לבן - נורה ונהרג על ידי הבעלים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במהלך המחאות האלימות בגין מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד על ידי שוטר לבן, נהרג היום (חמישי) אדם שניצל את ההפגנות כי לנסות לפרוץ לבית עסק.

בימים האחרונים, מאז פרסום התיעוד של השוטר הלבן החונק ברגלו עצור שחור המתחנן על נפשו כי הוא לא יכול לנשום, ארה"ב שוב סוערת עם מתיחות בין גזעית.

כמה מהמפגינים הזועמים, פשטו על חנויות ובזזו אותם. לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, אחד מבעלי העסקים ירה לעבר אחד הבוזזים, והרג אותו.

המפגינים הציתו אש, ניפצו שמשות של ניידות משטרה ושל חלונות ראווה, יידו אבנים וחפצים. כוחות המשטרה הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וריססו עליהם גז מדמיע.

נשיא ארה"ב דדונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לבקשתי, ה-FBI ומשרד המשפטים כבר החלו בחקירה בנוגע למוות העצוב והטרגי של ג'ורג' פלויד במינסוטה. ביקשתי שהחקירה תהיה מהירה, ואני מעריך מאוד את העבודה שעושים גורמי אכיפת החוק המקומיים. לבי יוצא למשפחתו של ג'ורג' ולחבריו. הצדק ייעשה".

השחור התחנן: אני לא נושם (צילום: מתוך טוויטר)

ביממה האחרונה התראיינו בני משפחתו של פלויד ודרשו להעמיד את השוטרים לדין: "הם היו אמורים לשרת ולהגן, ולא ראיתי איש מהם נוקף אצבע כדי לעזור כשהוא התחנן על חייו", אמרה טרה בראון, בת דודתו.

אחיו, פילוניס פלויד אמר: "הם יכלו להפעיל נגדו אקדח טייזר, אבל במקום זה הם הניחו את הברך שלהם על הצוואר שלו ופשוט ישבו עליו ואז המשיכו הלאה. הם התייחסו אליו גרוע יותר משהם מתייחסים לחיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר