'שחור ולבן' • צפו

כך התמכרתי להימורים אחרי החתונה • סיפור מרטיט

אברך שקנה מחשב לכתיבת חידושי תורה ונמכר למסך, האברך שבזבז את כל הנדוניה שרעייתו הביאה לחתונה להימורים כבדים • בפרק האחרון, הסודות האפלים נחשפים • צפו (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתוך הוידאו (צילום: כיכר השבת)

בפרק הנוכחי השישי בסדרת 'שחור ולבן', ידבר אברך חרדי, שהגיע לטיפול בהימורים, לאחר ש"שרף", יותר מחצי מיליון שקלים - מהנדוניה של החתונה שלו - שנה אחרי החתונה.

עוד בסדרה 'שחור ולבן'>>>

בפרק הנוכחי הרב איתן אקשטיין מדבר בשיחה מרתקת באולפן 'כיכר השבת' עם יהודה ליף, עו"ס ומטפל בהתמכרויות ב'רטורנו'. על דרך הטיפול במכורים מהגזר החרדי.

בפרקים הקודמים הבאנו את סיפורים של המכורים מהגזר החרדי, את ההתמודדות שלהם בתוך השימוש, ואת הטיפול והדרך שהצילה את חייהם.

היום, באורח נדיר המטפלים של המכורים במגזר החרדי חושפים את הסיפורים שבתוך החדר. את האברך שקנה מחשב לחידושי תורה והתמכר למסך.

אברך כולל שאשתו, שנה אחרי החתונה. תפסה שהוא בזבז את ה-600.000 שקלים, שהוריה שילמו כנדוניה בחתונתם והוא 'שרף' בהימורים. הם ישבו בפגישה רק בשביל 'שהסיפור לא יצא החוצה'.

בפרק הנוכחי הרב אקשטיין, יחד עם יהודה ליף עו"ס ומטפל בהתמכרויות ישתפו את הצופים בכלים מעשיים לזיהוי התמכרויות ודרך ה'ישוג' (הגעה לטיפול) במכורים שאינם מעוניינים בטיפול.

'התמכרות היא עולם של שקר והסתרה, התפקיד שלנו הוא לקלף את המסיכות' אומר ליף, המטופלים שלי כבר עברו הרבה יועצים ומטפלים ותמיד הצליחו להסתיר את האמת הפנימית שלהם. הפחד שלהם משפיטה ומחוסר הכלה הוא גדול מאוד. מטפל מקצועי בהתמכרויות ידע להעניק את האהבה וההכלה מחד ומאידך, להיות עם המטופל במקום אמיתי ללא שקרים והסתרה.

הרב אקשטיין ויהודה ליף מסכמים את הדיון באולפן ואומרים 'אם לא נחביא את הבעיה, ונפנה למי שבאמת זקוק לעזרה. ויש תקווה גדולה להוציא אותו מהסבל ומהתמכרות רק עם נבין שאנחנו חייבים לקבל עזרה מקצועית'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר