תיעודים קשים

המהומות בארה"ב נמשכות: עוצר והרס רב

רכבים ובניינים הוצתו, זכוכיות נופצו ונזק כבד - נגרם זה הלילה השישי בהפגנות הסוערות בעשרות ערים בארה"ב. בכמה מדינות גויס המשמר הלאומי לסייע בפיזור המפגינים (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

הלילה השישי של הפגנות סוערות ואלימות ברחבי ארה"ב. עשרות אלפי מפגינים בלפחות 25 ערים שונות זרעו הרס רב במהלך הלילה כשהם מציתים רכבים ומבנים ושוברים ובוזזים עסקים תמימים שניזוקו באופן חמור חלקם נשרפו כליל. בחלק מהערים הוכרז הלילה עוצר בשל החשש מהמהומות וכן בשל נגיף הקורונה שעדיין משתולל בהן, אך המפגינים התעלמו מהכל.

בתיעודים נראים מפגינים מרוקנים חנויות וגונבים את תוכנן, במה שאינו קשור בשום דרך למחאה כנגד המשטרה. בבברלי הילס נפרצה סוכנות רכבים יוקרתית והרכבים נגנבו מהמקום בידי הפורעים.

סוכנות הרכבים נבזזת (מתוך טוויטר)

המשטרה הגיבה בירי של גז מדמיע וכדורי גומי ומאז יום חמישי נעצרו כבר למעלה מ-4000 פורעים, רבים מהם באזור לוס אנג'לס שם המהומות הפכו לאלימות במיוחד. בהפגנות באינדיאנפוליס נורו למוות שני בני אדם. בכמה מדינות בארה"ב, דוגמת קליפורניה, נקראו חיילי המשמר הלאומי לסייע למשטרה המקומית לפזר את הפורעים. במהומות נפצעו לא מעט שוטרים.

בעל חנות יורה לעבר הפורעים שבוזזים את חנותו (מתוך טוויטר)

במיניאפוליס שבמדינת מינסוטה, העיר שבה נהרג ג'ורג' פלויד, לאחר ששוטר לבן דרך על צווארו ובה החלו ההפגנות הסוערות, חיילי המשמר הלאומי הופעלו לראשונה במסגרת ניסיון השלטונות שם לדכא את המהומות. עם כניסתו לתוקף של העוצר בשעה 20:00, כ-4,000 חיילי המשמר הלאומי הצטרפו לשוטרים המקומיים כדי לפזר את המפגינים שהתאספו למרות העוצר. הרשויות אומרות כי בהמשך ייתכן שמספר חיילי המילואים בעיר יגדל ל-11,000.

הנשיא דונלד טראמפ בירך על השימוש במשמר הלאומי, וצייץ בטוויטר: "ברכות למשמר הלאומי על העבודה הנפלאה שהם עשו מיד עם הגעתם למיניאפוליס, מינסוטה, אתמול בערב". הנשיא מפנה בימים האחרונים אצבע מאשימה לעבר ארגוני שמאל קיצוני, וטוען שהם אלו שמלבים את האלימות בהפגנות האחרונות, במהומות שלדבריו "מבזות" את זכרו של ג'ורג' פלויד. "האנרכיסטים שמובלים על ידי אנטיפה, בין היתר, הושבתו מהר מאוד".

בעלת חנות בכיסא גלגלים מנסה למנוע ביזה עם סכין ומרוססת במטף מלא (מתוך טוויטר)

טראמפ הצהיר אתמול, כי יכריז על ארגון השמאלני הקיצוני אנטיפה, כארגון טרור רשמי, לאחר שלטענתו ולטענת מושלים בארה"ב רבים מהמתפרעים בכמה מדינות הגיעו ממדינות אחרות כדי ללבות את הלהבות ולעורר סערה, במה שנראה כמהלך מכוון ולא במהומות שנוצרו באופן טבעי. במינסוטה עצמה טען המושל כי רק 20 מהמפגינים הם מקומיים.

גם יריבו הדמוקרטי של טראמפ, ג'ו ביידן, גינה את האלימות אם כי בצורה עדינה. ביידן שאמור להיות מועמד הדמוקרטים בבחירות המתקרבות ניסה להראות כי הוא תומך במפגינים ואמר "אסור לתת לפעולת המחאה להאפיל על הסיבה שבגינה אנחנו מפגינים". דבריו של ביידן עוררו ביקורת בקרב הרפובליקנים שטענו כי הוא וצוותו שחלקם אף תרם למארגני המחאה מעודדים את האלימות הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר