תיעוד מדהים

המהומות בארה"ב: מנהיגי שחורים מתחננים בפני פורעים: "די!"

תיעוד מהמהומות ומעשי הביזה ברחבי ארה"ב: במקרה אחד אישה שביקשה להגן על חנותה כמעט וספגה לינץ'; בעיר אחרת נצפו מנהיגי שחורים דווקא שניסו לעצור את חבריהם (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תיעוד דרמטי (צילומים: מתוך הרשתות החברתיות)

נמשכות המחאות ברחבי ארה"ב, אותן ייחס הנשיא טראמפ לארגון השמאל הקיצוני אנטיפה: מתברר כי העוצר הלילי שהוטל על הערים הגדולות לא הועיל לחלוטין, ועשרות אלפי בני אדם המשיכו להפגין במחאה על רצח ג'ורג' פלויד השחור על ידי שוטר לבן, כשגם מעשי הביזה והאלימות לא פוסקים לרגע.

באחת הערים נצפה מחזה בלתי שגרתי, כאשר מנהיגי מחאה צעירים, מקרב הציבור האפרו אמריקני, התחננו בפני ההמון המתפרע לעצור את מעשיו ולא להזיק עוד לחנויות הרבות במקום.

במקום אחר אישה שביקשה להגן על חנותה מפני אחד ממעשי הביזה במקום, ספגה מכות מאלת עץ גדולה וכמעט ועברה לינץ'.

במקביל, אלפי חיילים של המשמר הלאומי הוצבו ברחבי הערים הגדולות במטרה לעזור לשוטרים המקומיים לאכוף את העוצר שהוכרז ולהשליט סדר, תוך מעצר של יותר מ-40 אלף פורעים. אך כאמור לא תמיד המטרה הושגה: בוושינגטון, לדוגמה, פיזרה המשטרה מפגינים שהתקהלו ליד הבית הלבן באמצעות ירי של גז מדמיע.

אלפי מפגינים התאספו בבירה וצעדו לעבר הבית הלבן, וכשהמשטרה ניסתה לפזר אותם באמצעות רימוני הלם וגז, הם נמלטו לפארק הסמוך והציתו כל מה שנקרה בדרכם.

האישה והלינץ'

גם בניו יורק: אלפים הפגינו מעל גשר ברוקלין, ובמנהטן נופצו חלונות ראווה והוצתו רכבים. באטלנטה ירו שני שוטרים באקדח טייזר לכיוונו של מפגין שחור והפעילו מולו אלימות. ראש העירייה קיישה לאנס בוטמוס פרסמה גינוי למקרה.

"ברור שהיה שימוש בכוח מופרז. השוטרים שלנו עובדים שעות ארוכות ובלחץ עצום אבל אירוע כזה לא מקובל עלינו", אמרה קיישה בוטמוס.

כזכור, הבוקר דווח כי ביום שישי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומשפחתו הורדו לבונקר שבבית הלבן, מחשש לשלומם. באותה עת הוא צייץ בחשבונו בטוויטר, כי למפגינים שיפרצו את גדרות הביטחון ממתינים "כלבים אכזריים".

מפקד משטרת מיניאפוליס, במקום בו תועד השוטר הלבן הורג את פלויד השחור - מה שהחל את גל המהומות ההיסטורי - ניסה להרגיע הלילה. "המעשה של השוטר היה לא אנושי ונוגד את כל מה שאני מאמין בו. אני מבין את צער המשפחה והאובדן שלה. הלוואי שיכולתי לעשות משהו בכדי להחזיר אותו. אני מאוד מצטער", כמעט התחנן.

במקביל, אחיו של ג'ורג' פלויד הכריז כי ההפגנות צפויות להמשיך, אך סיפר: "ביקשתי מהמפגינים לעשות זאת בצורה לא אלימה. אנחנו רוצים צדק, וזאת הסיבה לאירועים: שחורים נהרגים, ולנו נמאס מזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר