צפו בתיעוד

הפורעים האמריקנים פרצו לשכונה החרדית

במהלך המהומות הלילה בארצות הברית, נכנסו המפגינים המוחים על רציחתו של ג'ורג' פלויד - ללב השכונה החרדית בניו יורק. בשונה מקליפורניה, הפורעים לא ערכו ביזה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: על פי סעיף 27א')

גל המחאות האלימות בארצות הברית בעקבות הרצח של ג'ורג' פלויד - לא פוסק. במהלך הלילה האחרון, מאות אלפים ערכו מהומות בכל רחבי המדינה, חלק מההפגנות עברו בשכונה החרדית בניו יורק.

בתיעוד שהגיע מהשכונות של סאטמר בניו יורק - וו, נראים מאות מפגינים בשכונה צועדים ומוחאים על הרצח של פלויד. אך במקביל, בשונה ממה שקרה בקליפורניה - שם נראו שודדים בוזזים חנויות של יהודים חרדים. בוויליאמסבורג, המחאה עברה בשקט מופתי - וללא ביזה.

כזכור, הבוקר (שני) דווח כי ביום שישי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומשפחתו הורדו לבונקר שבבית הלבן, מחשש לשלומם. באותה עת הוא צייץ בחשבונו בטוויטר, כי למפגינים שיפרצו את גדרות הביטחון ממתינים "כלבים אכזריים".

מפקד משטרת מיניאפוליס, במקום בו תועד השוטר הלבן הורג את פלויד השחור - מה שהחל את גל המהומות ההיסטורי - ניסה להרגיע הלילה. "המעשה של השוטר היה לא אנושי ונוגד את כל מה שאני מאמין בו. אני מבין את צער המשפחה והאובדן שלה. הלוואי שיכולתי לעשות משהו בכדי להחזיר אותו. אני מאוד מצטער", כמעט התחנן.

במקביל, אחיו של ג'ורג' פלויד הכריז כי ההפגנות צפויות להמשיך, אך סיפר: "ביקשתי מהמפגינים לעשות זאת בצורה לא אלימה. אנחנו רוצים צדק, וזאת הסיבה לאירועים: שחורים נהרגים, ולנו נמאס מזה".

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר