הטירוף בשיאו

המהומות בארה"ב: בתי כנסת הותקפו וניזוקו; טראמפ תקף

הפגנות הענק בארה"ב נמשכו, כשהפורעים בוזזים עסקים תמימים ומציתים רכוש פרטי ללא כל סיבה. וכרגיל, היהודים סובלים • הנשיא דונלד טראמפ נאם: "אלו לא הפגנות, זהו טרור מהבית" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ מצטלם עם תנ"ך ליד כנסייה שהוצתה במהומות (צילום מסך: רשת פוקס)

מהומות הענק בארה"ב שנמשכות כבר כמעט שבוע, מסעירות את מדינת הענק שמתמודדת עם הרס וונדליזם שלא נראה כמותו שנים רבות. הסיבה המקורית להפגנות הייתה מותו של העצור ג'ורג' פלויד בידי שוטרים בעת מעצר אלים, אך ההפגנות גלשו מזמן לאלימות קשה ולביזת עסקים והצתת רכוש של אנשים פרטיים שלא קשורים מאומה לעניין.

וכמו בכל אירוע מסוג כזה, גם היהודים סובלים מאנטישמיות קשה. במהלך האירועים נפגעו לא מעט בתי כנסת שהותקפו בידי הפורעים שמשתייכים לשמאל הקיצוני בארה"ב ורוססו עליהם כתבות אנטישמיות. בקהילות יהודיות רבות ברחבי ארה"ב דיווחו על תקיפות אנטישמיות ופחד לצאת לרחובות מחשש שיותקפו בידי הפורעים. גם עסקים יהודיים רבים נבזזו, גם כאלה שלפורעים אין שום סיבה הגיונית לבזוז דוגמת חנות לממכר כיפות ותשמישי קדושה.

הנשיא דונלד טראמפ כינה הלילה (שלישי), את האירועים "טרור מבית נגד המשטרה" ואמר ליד הבית הלבן, כי "אלו לא מחאות שקטות. ארה"ב לא צריכה כאוס. מי שמאיים על חיים של חפים מפשע - ייעצר ויעמוד לדין".

(הבית הלבן)

טראמפ מסר את ההצהרה אל מול מאות מפגינים באזור שפוזרו על ידי המשטרה באמצעות גז מדמיע וכדורי גומי ומבקריו של הנשיא טענו כי פיזור המפגינים במקביל להצהרה לא היה מקרי ונועד להעביר את מסר לוחמני לתקשורת.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, תקף את טראמפ והאשים: "הוא ריסס מפגינים בגז מדמיע וירה לעברם כדורי גומי בשביל תמונה". לדבריו, "הוא משתמש בצבא האמריקני נגד העם האמריקני - עלינו להביס אותו".

בתחילת נאומו הבטיח טראמפ שייעשה צדק בפרשת מותו של פלויד, "הוא לא מת לשווא", אמר. הוא ציין כי הוא שוקל להורות על פריסת כוחות צבאיים "אם עיר או מדינה מסרבת לנקוט בפעולות הנחוצות כדי להגן על חייהם ורכושם של תושביהם". לדבריו, "אני אגייס את הצבא ואפתור במהירות את הבעיה עבור המושלים". הוא הגדיר עצמו כ"נשיא של חוק וסדר".

לאחר ההצהרה הלך טראמפ לכנסיית סנט ג'ונס הסמוכה שנפגעה במהלך הפגנות ביום ראשון השבוע, כשהוא מוקף בעשרות אנשי ביטחון. הוא הצטלם כשהוא מחזיק בספר תנ"ך, ולאחר זמן קצר חזר לבית הלבן. האירוע עורר סערה בטענה שטראמפ גרם למהומות בין השוטרים למפגינים כדי להצטלם בכנסייה. בקדמת הכנסייה נשאל מה הוא חושב לגבי המהומות - טראמפ השיב: "יש לנו מדינה נהדרת. נשמור על אמריקה בטוחה - זה לא ייקח הרבה זמן".

בעקבות ההרס הרב והביזה, אמש הודיעה העיר ניו יורק שהיא מצטרפת לרשימת הערים שמטילות עוצר כדי למנוע אלימות ברחובות. העיר עם מספר התושבים הגדול בארה"ב הטילה עוצר החל מהשעה 23:00 שיימשך עד השעה 05:00 ואולם, מעצרים התבצעו לאחר שמתפרעים ניסו לבזוז את חנות מייסיס. ראש העיר ביל דה בלזיו הודיע כי החל מהיום יוקדם העוצר ויחל כבר בשעה 20:00 בערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר