המודל השוודי קורס

'יותר מדי מתים': האיש שמנע הגבלות קורונה מודה בטעות

שוודיה, המדינה אליה רבים בעולם נשאו עיניים בסקרנות; במעקב אחרי התייחסותה החריגה לקורונה - כמעט אפס הגבלות במרחב הציבורי - מודה היום בטעותה, מאוחר מדי: עם כ-4400 מתים (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנהגת הרחקות חברתיות בשוודיה. מאוחד מדי (צילום: shutterstock)

קריסת המודל השוודי: ד"ר אנדרס טגנל, האפידמיולוג הראשי של המדינה ומי שהוביל מדיניות נטולת מגבלות למרות הקורונה והפנה כך את עיני העולם בסקרנות למדינתו - מודה היום (רביעי) לראשונה בטעותו.

מדובר בטעות קטלנית, כפשוטו, והיא שהובילה ככל הנראה למותם של כ-4400 אזרחים בשוודיה, בעוד בכל אחת משכנותיה - נורווגיה, פינלנד ודנמרק - נמנו פחות מ-600 קורבנות קורונה.

בכך היתה שוודיה למדינה בה מספר המתים מקורונה ביחס לאוכלוסייה הוא הגבוה בעולם.

טגנל (צילום: מתוך wikimedia)
טגנל (צילום: מתוך wikimedia)
הגדלה

בריאיון עם האפידמיולוג הראשי, ששודר הבוקר בערוץ החדשות הממלכתי השוודי, הודה טגנל בטעותו. "בדיעבד, הייתי נוהג אחרת", אמר.

"יש יותר מדי מתים", הסכים טגנל עם מראיינו והוסיף: "אם הייתי יודע מה שאני יודע היום, אני חושב ששוודיה הייתה נוקטת בצעדים דומים יותר לאלה ששאר העולם נקט בהם: היינו נוקטים מדיניות שהיא סוג של אמצע... בין זו שנקטנו בה לזו של יתר המדינות".

כאמור, בחודשים האחרונים, בעוד שמדינות רבות בעולם נקטו במדיניות נוקשה של מגבלות וסגר, במטרה להתגבר על התפרצות המגיפה, בשוודיה התקבלה דעתו של טגנל כי אין להטיל סגר ואך לא לסגור את אתרי הבילוי, בתי הספר ומקומות העבודה.

עזרה לאזרחים בקבוצות סיכון (מתוך הפייסבוק הרשמי)

הפעולה העיקרית שכן ננקטה, היתה הגנה על קבוצות הסיכון - בעיקר קישים וכאלו הסובלים ממחלות רקע משמעותיות.

רבים מהאזרחים השוודים ראו עד כה באפידמיולוג הראשי גיבור לאומי, והיו אף ברחבי העולם כאלו שאהבו לראות בו מודל לחיקוי, אך כעת הוא מוצג כשרלטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר