המשבר הכלכלי

הנפגעים העיקריים מהקורונה: נשים חרדיות

נתונים שבדק משרד האוצר חושפים, כי הוצאה לחל"ת או פיטורים מעבודה בעקבות משבר הקורונה בלט במיוחד בקרב הציבור החרדי - ביחס לשאר האוכלוסיה - ובקרב נשים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הכלכלן הראשי של משרד האוצר מפרסם היום (רביעי) בדיקה מעמיקה שערך אודות המאפיינים של הישראלים שעבודתם הופסקה בשל משבר הקורנה, בין באמצעות הוצאתם לחל"ת ובין על ידי פיטורים, וגילה כי הציבור החרדי נפגע באופן בולט ביחס לשאר האוכלוסיה.

וכך, מסקירת הנתונים שנאספו על התקופה שמחודש מרץ ועד ל-05 באפריל, עולה כי שיעורי ההשבתה מעבודה גבוהים במיוחד בקרב האוכלוסייה החרדית: עד השבוע הראשון של חודש אפריל הושבתו 27% מהמועסקים החרדים שעבדו בשנת 2017 בגילאי 25-70.

מדובר בשמונה אחוזים יותר משיעור המקרים בהם הופסקה עבודתם של ישראלים מהציבור הכללי, שעומד על 19 אחוזים בלבד.

לפי הכלכלן הראשי, הסיבות לשיעורי ההשבתה הגבוהים יחסית אצל החרדים קשורים גם למאפיינים של רמת השכלה ואופי ענפי התעסוקה בהם הם עובדים: הנתונים מורים על כך ש-89% מהעובדים בכלל האוכלוסייה, שהושבתו בימי הקורונה, לא מחזיקים בתואר אקדמי.

כמו כן, פער משמעותי קיים אף בקרב משקי בית עם שני מושבתים, כאשר בעוד באוכלוסיה הכללית מספרם עומד על כ-19 אחוזים, בקרב האוכלוסייה החרדית שיעור משקי הבית עם שני מושבתים מגיע ל-28% ברמות ההכנסה הנמוכות, וברמות ההכנסה הגבוהות ביותר יורד ל-12%.

נתונים מעניינים נוספים:

שיעורי ההשבתה של נשים (21% בממוצע) גבוהים ביחס לאלו של גברים (16%) בכל קבוצות האוכלוסייה, אך בולטים במיוחד הפערים בחברה היהודית. עם זאת, סיכוי ההשבתה הגבוה של נשים מתקבל בעיקר ברמות השכר הנמוכות יחסית (עד 100,000 ש"ח). בסך הכללי, 56 אחוזים מהמושבתים הן נשים.

שיעורי ההשבתה בקרב הצעירים גבוהים במיוחד. כך למשל, בעוד ששיעור ההשבתה של גילאי 25-34 עמד על 24%, בגילאי 45-54 השיעור עמד על 17% בלבד. בסך הכללי, 46% מהמושבתים שנרשמו בשירות התעסוקה עד תחילת חודש אפריל הם מתחת לגיל 34, כששליש מהם בגילאי 15-24.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר