המהומות בארה"ב

שר ההגנה לשעבר השווה את הנשיא טראמפ לנאצים

לדברי ג'יימס מאטיס: "הסיסמה של הנאצים להשמדתנו הייתה 'הפרד ומשול', המהומות הן תוצאה של 3 שנות מאמץ להפריד בינינו" • טראמפ הגיב בציוץ: "אני שמח שהוא נעלם" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שר ההגנה לשעבר של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס תקף באגרסיביות את הנשיא דונלד טראמפ, ואף ערך השוואה בינו לבין הנאצים - וזאת ברקע דברי טראמפ כי ישלח את כוחות הצבא נגד המפגינים.

לדברי מאטיס, "כשהתגייסתי לצבא לפני כחמישים שנה, נשבעתי לתמוך בחוקה ולהגן עליה. מעולם לא חלמתי שחיילים שנשבעו כמוני יצטוו להפר את הזכויות החוקתיות של בני עמם - ועוד בשביל פוטו-אופ ביזארי למפקד העליון".

"עלינו לדחות כל חשיבה על ערינו כעל זירת קרב שצבא ארה"ב נקרא לשלוט בו. מיליטריזציה של תגובתנו, כפי שהיינו עדים לה בוושינגטון הבירה, יוצרת סכסוך כוזב בין הצבא לחברה האזרחית. איננו זקוקים לכך. עלינו להתאחד סביב מטרה משותפת, וזה מתחיל בהבטחה שכולנו שווים בפני החוק".

השר, שפוטר על ידי טראמפ אמר כי "הסיסמה של הנאצים כדי להשמיד אותנו הייתה "הפרד ומשול". התשובה שלנו הייתה 'באיחוד יש כוח'. עלינו לחזור לאחדות הזו כדי להתגבר על המשבר הנוכחי".

בשלב זה, ערך את ההשוואה המקוממת: "דונלד טראמפ הוא הנשיא הראשון בימיי חיי שלא מנסה לאחד את העם האמריקני ואפילו לא מעמיד פנים שהוא רוצה בכך. הוא מנסה להפריד בינינו. אנו עדים לתוצאות שלוש השנים של המאמץ המכוון הזה, השלכות של שלוש שנים ללא מנהיגות בוגרת".

מקבץ סרטונים מהמהומות בארה"ב (צילום: מתוך טוויטר)

"אנו יכולים להתאחד בלעדיו. זה לא יהיה קל, כפי שהוכיחו הימים האחרונים, אך אנו חייבים זאת לאזרחינו. עלינו לדחות את בעלי התפקידים שילעגו לחוקה שלנו, ולבוא חשבון איתם. רק באימוץ דרך חדשה, שמשמעותה חזרה לאידיאלים המייסדים שלנו - נחזור להיות מדינה נערצת ומכובדת מבית ומחוצה לו".

הנשיא טראמפ הגיב להצהרה התוקפנית של מאטיס בציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כינה את השר שפיטר: "הגנרל שהכי מפריזים בחשיבותו בכל העולם".

טראמפ התגאה בעובדה שהביא לפיטוריו והוסיף כי "ככל הנראה, הדבר היחיד שמשותף לי ולברק אובמה הוא שלשנינו היה הכבוד לפטר את מאטיס. ביקשתי ממנו להתפטר והרגשתי מצוין עם זה".

"הכינוי שלו היה 'כאוס', שאני לא אהבתי, ושיניתי ל'כלב משוגע'. החוזקה העיקרית שלו לא הייתה צבאית, אלא יחסי הציבור האישיים שלו".

"לא אהבתי את סגנון 'ההנהגה' שלו או כל דבר אחר שקשור בו, ורבים נוספים מסכימים. שמח שהוא הלך!" - הוסיף הנשיא בתגובה להשוואה שערך מאטיס בינו לבין הנאצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר