מבצע 216

צפו: העבריין הפך לסוכן סמוי והפליל את חבריו

משטרת ישראל סיימה את חקירת מבצע 216: הבוקר יוגשו עשרות כתבי אישום נגד החשודים שהופללו על ידי סוכן חשאי שגייסה משטרת ישראל מקרב עולם הפשיעה • צפו (חדשות)

(צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל משלימה הבוקר (חמישי) את השלב הגלוי של מבצע 216. במסגרת המבצע, שוכנע עבריין משפיע לשעבר על ידי שוטרי יחידה מרכזית במשטרת ישראל לחצות את הקווים ולהפוך לסוכן חשאי בקרב הרובד המשפיע של סוחרי הנשק הבלתי חוקי, מטעני החבלה והסמים.

בתום כשבוע בלבד הושלם שלב החקירה שכלל עשרות מפגשים טעונים בחדרי החקירות, בין הסוכן לבין חבריו לשעבר, אותם הפליל בעסקאות נשק, מטעני חבלה וסמים. את הסוכן אבטח שוטר מיחידה עילית של משטרת ישראל שהפך אף הוא לסוכן חשאי במסגרת המבצע.

ההישג המודיעיני - חקירתי של משטרת ישראל במבצע פורץ הדרך, התרחש כאשר העבריין לשעבר, דמות מוכרת ומשמעותית בעולם העברייני, בן החברה הערבית, שוכנע על ידי גורמי המודיעין של היחידה המרכזית, להפוך למקור-סוכן חשאי בשליחות משטרת ישראל.

הסוכן רכש בפגישות מתועדות עם גורמי פשיעה משפיעים מכל רחבי הארץ, כלי נשק, מטעני חבלה וסמים במיליוני שקלים, תוך שהוא אוסף ראיות נגד עשרות מהם.

במהלך המבצע רכש הסוכן בקניות מתועדות חמישה רובי סער מסוג M-16 שלושה רובי סער מסוג קלצ'ניקוב, ארבעה אקדחים ושלושה מטעני חבלה, וכן למעלה מעשרה ק"ג קוקאין ולמעלה מקילוגרם הרואין.

במסגרת מבצע המעצרים בשבוע שעבר נתפסו בבית בכפר קאסם עוד למעלה מק"ג קוקאין ושני אקדחים.

הסוכן אותר כמועמד להפעלה מודיעינית לפני למעלה משנה על ידי מערך המודיעין ביחידה המרכזית, ולאחר בחינת התאמתו, נחתם עימו הסכם הפעלה והוא שוגר לביצוע עסקאות נשק וסמים עם דמויות שהיו מוכרות לו היטב מעברו כפעיל בעולם הפשיעה בתחום הסמים והנשק.

מעמדו של הסוכן בעולם הפשיעה ועצם היותו דמות מוכרת בקרב עבריינים רבים מכל רחבי הארץ, פתח לו דלתות רבות אצל דמויות משפיעות בעולם הפשיעה בישראל, באופן שהוביל להצלחת ההפעלה. מורכבות ההפעלה, מגוון היעדים המודיעיניים שהותקפו, והיקף העסקאות הובילו להכנסת הסוכן לתכנית ההגנה על העדים ברשות להגנת עדים במשרד לביטחון הפנים.

במהלך העסקאות שוגרו שני הסוכנים במסגרת ההפעלות המתועדות לפגישות עם העבריינים, כאשר הסוכן-השוטר מסיע את הסוכן ממתין ברכב בקרבת מקום ומחזיר אותו בתום העסקה.

באחת העסקאות שוגר הסוכן ליעד מודיעיני משפיע בתחום מטעני החבלה ופגש אותו באזור ירושלים. הסוכן רכש מטען חבלה רב עוצמה שהוסלק בסיר, עם מערכת הפעלה אלחוטית, כאשר החשוד מדגים לסוכן את טווח ההפעלה של השלט רחוק של המטען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר