בתגובה להסתה

נציב פניות הציבור: התלונות נגד רינה מצליח מוצדקות

"האשמותיה את החברה החרדית היו מכלילות. לא היה מקום להשתלחות מכלילה זו" - קבע נציב פניות הציבור של הרשות השנייה בתגובה לתלונות על דברי ההסתה של מצליח (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך פגוש את העיתונות בחדשות 12)

באיחור ניכר, תוך הסבר כי עבודת הנציב צומצמה בשל הקורונה, הבהיר היום (חמישי) דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה כי התלונות נגד רינה מצליח, שהשתלחה בחרדים במסגרת שידור טלוויזיוני - מוצדקות.

מצליח אמרה אז, "אני רוצה לדבר על התנהגות החרדים ברחוב. כבר שנים שהם לא מקבלים את סמכות המדינה. זה לא קרה היום בפעם הראשונה. זה קורה שנים. פקידי מס הכנסה שנכנסים לשכונות החרדיות יוצאים רק בליווי משטרתי כי הם מותקפים. החרדים חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע... מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות לא יכול להיות שהם מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה".

כשביקשו העיתונאים האחרים בדיון ובהם דנה וייס, דני קושמרו והפרשן אמנון אברמוביץ', לומר שלא מדובר בכל החרדים, היסתה אותם מצליח תוך שהיא אומרת שמדובר ברוב החרדים וזו דעתה. לבסוף אמרה כי היא מביעה את עמדתה לא משנאת חרדים, כי אם מאהבה למדינה.

הנציב מפרט כי על פי התלונות, שניכר כי נכתבו מדם ליבם של הפונים, בינהם: חרדים, חילונים, מסורתיים, אישי ציבור, חברי כנסת וראשי ארגונים שונים, העיתונאית רינה מצליח התבטאה באופן גזעני כלפי האוכלוסייה החרדית, תוך שהיא מטילה דופי באוכלוסייה זו ומתייחסת לאירועים, חלקם ישנים, שאינם נוגעים כלל למשמעת של האוכלוסייה החרדית במהלך מגפת הקורונה.

חני פרנקל, חרדית ממאה שערים משיבה לרינה מצליח (ללא קרדיט)

בעקבות התלונות הרבות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור שבמהלכו פנתה לגורם המשדר לקבלת עמדתו.

דוד רגב, נציב פניות הציבור (ללא קרדיט)

כיממה לאחר קבלת התלונות, הבהירה חברת החדשות את דבריה של מצליח בשידור במהלך התוכנית "שש עם עודד בן עמי". בהבהרתה מסרה חברת החדשות כי דבריה של מצליח נאמרו במסגרת חופש הביטוי ושיקפו את דעתה שלה. עוד נאמר בהודעה כי במהלך הדיון נאמרו פרשנויות שהציגו דעה הפוכה מדעתה של מצליח.

ההבהרה (צילום: מתוך התוכנית 'שש עם עודד בן עמי' ב'חדשות 12')

דוד רגב קבע כי דבריה של רינה מצליח נאמרו במסגרת חופש הביטוי, אך ציין עם זאת כי "האשמותיה את החברה החרדית היו מכלילות ותייגו את רוב רובה של החברה החרדית כחברה אלימה שאינה משתפת פעולה עם הרשויות בישראל ואינה צייתנית ככלל".

"אני סבור כי תיוג זה של רוב רובה של החברה החרדית תוך הטחת האשמות אלה, דווקא בתקופה קשה זו שבה נמצאים כלל אזרחי ישראל ובהם החברה החרדית, הייתה פוגענית ולא ראויה. אין ספק כי יש מקום לביקורת על התנהלותו של חלק מהציבור החרדי בתחילתו של משבר הקורונה. עם זאת, לא היה מקום, לטעמי, להשתלחות מכלילה זו, בעיקר נוכח העובדה כי בשנים האחרונות העמיק שיתוף הפעולה של החברה החרדית עם הרשויות בישראל והוא בא לידי ביטוי בין היתר בשיתופי פעולה בתחומי הכלכלה, העבודה, הרווחה ועוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר