פייק ניוז

הבית הלבן טען כי 'בטונדות' בבית כנסת נועדו לפורעים

בית כנסת של חב"ד בלוס אנג'לס הציב לפני שנה כאמצעי בטיחות 'בטונדות' העשויות מרשתות עם באבנים. אלא שכעת טוען הבית הלבן שאלו אבנים של המתפרעים ברחובות (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: דף הפייסבוק של בית הכנסת חב"ד בשרמן אוקס)

ארה"ב סוערות בשבוע האחרון לאחר הריגתו של הגבר השחור ג'ורג' פלויד ע"י שוטרים בעת מעצרו. המפגינים עוברים בערים הגדולות, חלקם בצורה שקטה תוך הבעת מחאה, אך חלקם האחר, בוזז חנויות ומתעמת עם המשטרה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, האשים כי ארגוני שמאל קיצוניים כדוגמת ארגון 'אניפטה', עומדים מאחורי המהומות בכדי ליצור כאוס לקראת הבחירות הקרובות. בתחילת השבוע אף הודיע הנשיא כי יכריז על הארגון כ"ארגון טרור".

המהומות בארה"ב (צילום: מתוך טוויטר)

שמו של הארגון 'אנטיפה' מגיע מראשי התיבות - אנטי פשיסטים. חברי הארגון מצהירים כי בכוונתם להפיל את המשטר האמריקאי הקפטליסטי, לביטול בתי המשפט, המשטרה וההגבלות הקיימים בין המדינות.

מי שנקלע לעין הסערה הוא בית כנסת של חב"ד בלוס אנג'לס. תמונות וסרטונים של פתח בית הכנסת בהם מותקנים 'בטונודות' להגנה מפני פיגועי דריסה, הוצג ע"י גולשים כאבנים וסלעים שהכינו בארגון 'אניפטה' כדי לעזור למפגינים לזרוע הרס ברחבי המדינה.

ה'בטונדות' - לאחר שרוקנו מאבנים (מתוך הפייסבוק של בית הכנסת)

הבית הלבן צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הסרטון מהמקום תוך ציון כי "אנטיפה וארגונים אנרכיסטיים שונים, פולשים לשכונות שלנו תוך הצבת אבנים ונשק כדי לעורר אלימות. זהו אקט של טרור פנים".

הציוץ של הבית הלבן שנמחק (צילום מסך)

לאחר שעה קלה, הבינו בבית הלבן כי מדובר ב'פייק ניוז' והאבנים הינן רק 'בטונדות בטיחות' בכניסה לבית כנסת, והציוץ נמחק מהחשבון.

בבית הכנסת חב"ד שבשכונת 'שרמן אוקס' בלוס אנג'לס, מיהרו להבין את פוטנציאל הנזק והסירו זמנית את האבנים וה'בטונדות'. "למרות שמדובר רק במחסומי בטיחות שהוצבו במקום לפני יותר משנה", נכתב בחשבון הפייסבוק של בית הכנסת, "החלטנו להסיר זמנית את האבנים, כדי להסיר דאגה מליבם של אלו שחוששים שהאבנים ישמשו את הפורעים".

מבנה בית הכנסת (מתוך הפייסבוק הרשמי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר