סערה ברשת

הרבנות הסירה כשרות מפלאפל התאומים המיתולוגי

פלאפל התאומים בגבעתיים, החליט לחסוך בעקבות הקורונה ולא לשלם למשגיח הכשרות. ברבנות לא גבו ממנו כסף על התקופה והציעו הנחה - אך הוא סירב והכשרות הוסרה (בארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך גוגל מפות)

"לידיעת הציבור, הרינו להודיע שהוסרה ההשגחה על הכשרות פלאפל התאומים ומעתה אין אנו אחראים על הנעשה במקום. ידע הציבור ויזהר!".

מודעה זו, החתומה על ידי מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לגבעתיים, עוררה סערה בטוויטר, ואף זכה לכותרת בעיתון 'ידיעות אחרונות'. מדובר בפלאפל שזכה בתחרות ארצית בתואר "המנה של המדינה".

בכתבות שפורסמו, נטען כלפי הרבנות הראשית כי הם הסירו את הכשרות עקב סירוב בעלי החנות לשלם למשגיח הכשרות, בשל המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה.

איש התקשורת יואב לימור צייץ: "פלאפל התאומים בגבעתיים נקלע למצוקה כלכלית בגלל הקורונה, אז הוא החליט לוותר על התשלום למשגיח הכשרות. הרבנות, בתגובה, הסירה ממנו את הכשרות, ולא משנה לה שבעלי הבית הם שומרי מסורת. לב יהודי? חמלה? סיוע לחלש? לא ברבנות. שם הרי אף-אחד לא יצא לחל"ת, ומצידם שהעסקים יקרסו".

נתניהו משוחח עם בעל חנות פלאפל שנפגע מהקורונה (מתוך הטוויטר של נתניהו)

בעיתון ידיעות אחרונות ציינו בכתבה, בה לא הביאו את תגובת הרבנות כי זהו "צעד שזכה לתמיכה מקיר לקיר ברשתות החברתיות".

הם ציטטו את רחמים דמארי, שותף בחנות שסיפר כי "הצעתי לרבנות את הסכום שאני יכול לשלם כדי להמשיך כרגיל והם סירבו. חבל שהם לא יכולים לבוא לקראת עסקים שנמצאים במשבר".

מי שהצטרף לתמיכת חנות הפלאפל, הוא גלעד קריב מהתנועה הרפורמית בישראל שצייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה מהמקום לצד הכיתוב: "אף פעם לא אכלתי פלאפל ב-8 בבוקר, אבל היום עצרתי אצל רחמים וישראל מפלאפל התאומים, שאבדו את תעודת הכשרות כי בקשו לא לשלם על המשגיח בתקופת הקורונה".

"בלי או עם תעודה אני סומך על הכשרות שלהם יותר מאשר בכל מקום עם תעודה של הרבנות. תקראו את דוחות המבקר על הרבנות ותבינו למה. בתאבון", הוסיף איש התנועה הרפורמית.

אך למרות הטענות, ברבנות המקומית מסבירים כי הם ויתרו לבעל חנות הפלאפל על התשלום למשגיח בחודשיים של משבר הקורונה, למרות שהמקום עבד בחלק מהזמן עם אופציה לקחת הביתה. בנוסף, אף הסכימו להגיע לקראתו ולהעניק לו הנחה.

יצוין כי לא מדובר בסכום כספי גדול. לפי הרבנות, מדובר על הוצאה חודשית של כ-500 ש"ח לחודש, לתשלום שכר עבור המשגיח, שכמובן אינו אמור להתנדב בהשגחה על בעלי עסקים המרוויחים כסף בזכות תעודת הכשרות.

"החזקת כשרות איננה חובה, אבל מי שרוצה להגדיל את קהל הלקוחות שלו שיבין שזה לא בחינם. מערך משגיחים עולה בכסף רב", מסבירים עוד ברבנות.

עו"ד קובי אלתר, דובר הרבנות הראשית לישראל הסביר בציוץ תגובה בחשבון הטוויטר שלו כי "החזקת כשרות בעסק היא לא חובה. משגיח הכשרות זכאי לשכר על עבודתו ולא נדרש לעבוד בהתנדבות".

עסק ללא משגיח כשרות לא ניתן לפיקוח! שכרו של משגיח בעסק כזה הוא בסביבות 500 ש"ח. המועצה הדתית באה לקראתו, לא גבתה תשלום על חודשי הקורונה, אך גם את זה הוא לא רצה לשלם ולכן הכשרות הוסרה".

תגובת בעלי חנות הפלאפל לא נמסרה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר