המגפה והטיוח

הקורונה מתפשטת בברזיל. הפתרון? הסתרה

הנגיף הקטלני מכה בעוצמה בברזיל, שהפכה להיות ככל הנראה המדינה השלישית בעולם עם מספר החולים והמתים • משרד הבריאות, סגר את האתר שעדכן על הנתונים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קברים למתים מקורונה בברזיל (צילום: שאטרסטוק)

ממשלת ברזיל הפסיקה לפרסם את נתוני התחלואה והתמותה המצטברים של נגיף הקורונה, במקביל למגמות המלמדות על זינוק מדאיג במספר החולים המקומיים.

תחילה, הסיר משרד הבריאות הברזילאי לחלוטין את האתר המעדכן על התפשטות הנגיף. בהמשך, האתר חזר חלקית אך רק עם דיווח יומי, ללא מספר הנדבקים והמתים הכללי.

יצוין כי הפרסום הרשמי האחרון של ממשלת ברזיל הצביע על יותר מ-34 אלף מתים מהנגיף, מה שממצב את ברזיל כמדינה השלישית בעולם בדירוג המדינות שנפגעו מהנגיף.

מומחים טוענים כי המספרים גבוהים בהרבה. לטענתם, הסטטיסטיקות של ברזיל "לוקות בחסר", נמוכים באופן מעורר גיחוך ולא משקפים את מספר הנפגעים האמיתי.

גם בישראל? הרב בנימין פישר מזהיר: "משרד הבריאות מסתיר נתונים" (צילום: באדיבות המצלם)

איגוד עובדי בריאות במדינה, שכבר תקפו את נשיא המדינה ז'איר בולסונרו בעקבות סירובו המתמשך להטיל סגר בנימוק כי הדבר יפגע בכלכלה, מסרו כי "הניסיון הרודני וחסר הרגישות והאנושיות להסתיר את נתוני התמותה לא יצליח".

להגנתו טען בולסונרו כי המספרים הכוללים לא מייצגים את המספרים המדויקים של הנגיף בברזיל, ולטענת מקורביו, בכמה מקרים, הרשויות המקומיות מסרו נתונים לא מדויקים על מספר הנדבקים, באופן שמעצים את ממדיה הממשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר