כן, אתם צריכים לשטוף אורז לפני הבישול - אבל למה ואיך?

אורז הוא מאכל שלעתים קרובות נשטף. האם חובה לעשות זאת? לא. האם מומלץ לעשות זאת? בהחלט. ישנן כמה סיבות לדבר ושתי שיטות לעשות זאת במינימום זמן. הרי הן לפניכן (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם מזרימים מים מעל מצרכי מזווה רבים, טרם בישולם, כמו קטניות יבשות, יַרְבּוּז וקינואה. אורז הוא מאכל נוסף שלעתים קרובות נשטף. האם חובה לעשות זאת? לא. האם מומלץ לעשות זאת? בהחלט.

ה"שטיפה" קצת מטעה. בהקשר של אורז, שטיפה פירושה חשיפת הגרגרים למים עד שהם זורמים צלולים ונקיים - משימה הדורשת שטיפה יסודית יותר. בהתחלה, מי הברז ייראו עכורים. אבל בהמשך, הם יאבדו את הגוון החלבי שלהם ויתבהרו. כשזה יקרה, אתם תדעו שסיימתם לשטוף.

ישנן כמה סיבות לשטוף אורז. הראשונה עשויה להיות הברורה ביותר: לצורך ניקוי. האורז עובר תלאות רבות במסעו לסיר. עם הזמן, סביר להניח שהוא לוכד מעט לכלוך ואבק. אז תנו למי הברז שלכם לנקות את האורז שלכם ולשטוף את הכל מלבד הגרגרים עצמם.

סיבה שנייה לשטיפת אורז נובעת מאופי האורז הארוז. הוא מעט מיובש. השטיפה ממריצה את תהליך הזרמת הלחות לתוכו ומאפשרת לדגנים להתחיל לספוג מים.

הסיבה השלישית לשטיפת אורז היא ככל הנראה הכי לא צפויה, אך אולי החשובה ביותר. כאשר האורז נעטף ונשלח לדרכו, שאריות עמילן מצפות את החלק החיצוני של כל גרגר. הציפוי העדין הזה מורכב מחתיכות אבקתיות קטנטנות מאוד של אורז אחר. כשאתם מבשלים אורז עם שאריות אלו כשהן שלמות, האורז זוכה למרקם מעט דביק.

שטיפת האורז מסירה שאריות אלו משם. מסיבה זו, מתן שטיפה מהירה אך זהירה יכול לשפר את המוצר הסופי שלכם. על ידי שטיפה, אתם יכולים להיות בטוחים שמעט הדביקיות הזאת לעולם לא תתפתח.

אז מהי השיטה הטובה ביותר לשטיפת אורז?

התהליך די פשוט - אין צורך בניחוש. ישנן דרכים רבות לשטוף אורז. הנה, אנו ממליצים על שתיים:

שיטת המסננת: הראשונה היא להשתמש במסננת עם רשת מתכת עדינה (אחת גדולה מספיק לאורז שלכם). הזרימו מים (חמים או קרים) מעל האורז עד שיצאו צלולים. אם קשה לאמוד את בהירות המים העוברים דרך הרשת, העבירו מעט לכוס נקיה. תוכלו להביט בכוס ולראות.

שיטת הקערה: הדרך השנייה לשטוף אורז היא להכניס אותו לקערה ולהוסיף מספיק מים לכיסוי. ואז, הניחו אותם ביד שלכם. הניעו את האורז, סובבו את האצבעות, תנו לדגנים מערבולת טובה. השליכו את המים. הוסיפו מים חדשים. חזרו על הפעולה עד שהאורז שלכם נקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר