מעצרו הוארך

ערבי נעצר: תקף יהודי ליד בית כנסת בסילוואן

לפי טענות הצדדים בדיון שנערך היום בבית משפט, החשוד רכב על קטנוע ללא רישיון בעת שעבר ליד בית הכנסת, שם היכה את היהודי שהגיע להתפלל במקום. מעצרו הוארך (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בבית משפט השלום בירושלים נערך דיון הארכת מעצר לחשוד ערבי שנעצר בחשד לתקיפת יהודי ליד בית כנסת בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים.

נציג המדינה אמר בדיון כי החשוד נעצר בצו של בית משפט, אחרי שהיה מעורב, יחד עם חשודים נוספים, באירוע של תקיפת יהודים לדי בית הכנסת.

עורך דינו של החשוד ניסה לטעון כי הרקע לתקיפה לא היה גזעני: "כאשר אתה אומר שהוא תקף יהודים, תגיד מה ההגדרה של "יהודי" ומה זה "ערבי" בחוק העונשין ועל מה זה מבוסס, למה מייחסים לו מניע גזעני? הטיעון לא מקובל עלי".

במהלך הדיון התברר כי החשוד מאשר ש"הוא נהג בקטנוע כאשר אין לו רישיון לקטנוע ובנוסף ללא קסדה שזו עבירה בפני עצמה, עבירת תנועה. מעבר לכך, הוא סיכן חיי אדם במהלך הנסיעה וזה התפתח בהמשך לתקיפה".

בדברי הסיכום אמר עורך דינו של החשוד כי "המשיב מסר שהוא רצה להגיש תלונה והוא זה שהותקף והוא נטול עבר פלילי. מדובר בתקיפה סתם ואינו מקים עילת מעצר".

כך עצרו המסתערבים את מיידי האבנים בסילוואן (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

"אנו מציעים לשחרר את המשיב בתנאים שפגיעתם בחירותו של המשיב פחותה, מאחר שיש כאן כל הממצאים שהתביעה יכולה לקבוע בגינה אם להגיש כתב אישום או לא. כמו כן, אנו מסכימים להרחקה לכמה ימים ולאי יצירת קשר ככל שבית המשפט יראה לנכון לעשות כך ולא להשאיר המשיב במעצר".

השופט עבאס עאסי קבע כי "המשיב חשוד בביצוע עבירות של תקיפה סתם על ידי שניים או יותר ועבירות ממניע גזענות או אלימות".

למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים קבע השופט הבכיר "להאריך את מעצרו של המשיב עד ליום 9.6.2020 בשעה 10:00".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר