החשש מ'גל שני'

קבינט הקורונה יתכנס; השרים ישקלו להקפיא את ההקלות

בשל החשש מהתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה ולאור העלייה במספר המאובחנים כחולים בנגיף, קבינט ה'קורונה' יתכנס היום לדיון על הקפאת ההקלות והצעדים למניעת התפרצות מחודשת (בארץ)

נתניהו וגנץ, אמש (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)

בשל החשש מהתפרצות מחודשת של נגיף ה'קורונה' ולאור העלייה במספר המאובחנים כחולים בנגיף קבינט ה'קורונה' יתכנס היום (שני) לדיון על הקפאת ההקלות.

אתמול, נרשם זינוק באחוז המאובחנים כאשר 94 נבדקים מתוך 8,812 אובחנו כחולים - שהם 1.1% מהנבדקים, לאחר מספר ימים שבהם אחוז הנדבקים עמד על פחות מאחוז.

ביקור נתניהו במכון הביולוגי (צילום: וידאו: עומר מירון, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

העיר שבה עולה החשש למוקד התפרצות חדש היא תל-אביב יפו, שם אובחנו 46 חולים בשלושת הימים האחרונים, הערכה היא כי אחד המוקדים הוא ביפו שם נסגרו מוסדות חינוך. ערים נוספות בהם נרשמה עליה בימים האחרונים הם ערערה, רהט, נתניה ושדרות.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב שלושה קריטריונים שיהוו 'נורות אזהרה' על המשך ההקלות: 1. מעל 100 חולים חדשים ביום מחוץ לאזורי התחלואה, יותר מ-250 חולים במצב קשה והכפלה במספר המאובחנים החדשים בפחות מעשרה ימים.

עד כה, הקריטריון הראשון כבר התגלה שכן בשבוע שעבר, בחלק מהימים, אובחנו יותר מ-100 חולים, גם אמש ב-24 שעות אובחנו 111 חולים.

(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
(צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

בעקבות כך ישקלו בקבינט הקורונה את המשך ההקלות, כאשר בין היתר ידונו השרים בפתיחת הרכבת, שהיתה אמורה לשוב היום לפעילות אך בשלב זה נדחתה, נכון להבוקר, ליום רביעי. כמו כן, גם פתיחת אולמות האירועים עשויה להידחות.

במקביל, במשרד החינוך חוששים מהזינוק בתחלואה. עד כה אובחנו 352 תלמידים ואנשי צוות חולים, 130 בתי ספר וגני ילדים - נסגרו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בישיבת הממשלה אתמול כי על דעת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, חוק הקורונה יובא היום לדיון בקבינט הקורונה ולאחר מכן יעבור לוועדת שרים לענייני חקיקה.

אתמול, ביקרו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המל"ל מאיר בן שבת, במכון הביולוגי בנס ציונה.

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

במהלך הביקור במכון, הפועל תחת משרד הביטחון, נפגשה הפמליה עם מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, ולאחר מכן עם אנשי המכון הביולוגי, אשר סקרו את ההתפתחויות המחקריות ואת השלבים הבאים בדרך לפיתוח חיסון ותרופה לנגיף הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הביקור כי "אנחנו במשך שנים נערכים להגן על מדינת ישראל מפני איומים קיומיים או איומים גדולים מאוד. עכשיו יש שתי אפשרויות, או שנמצא חיסון או שלא נמצא חיסון - לפחות לא בשנים הקרובות. אם אתם תמצאו חיסון אתם תביאו לעם ישראל, שמגלה חוסן רב - זה דבר עצום, אבל תביאו את זה גם לאנושות. אני חושב שאין משימה חשובה מזו שאתם עסוקים בה כרגע.

"בהיעדר חיסון, אנחנו נצטרך למצוא את הפתרונות האחרים לאפשר שגרת חיים שנותנת כלכלה סבירה. כלכלה סבירה זו כלכלה שצומחת לפחות בשני אחוז. אחרת אנחנו נהיה ברגרסיה מתמדת. אני כן הייתי ממקד את המאמצים הגדולים למציאת החיסון, אבל בה בעת הייתי מקדם גם דברים אחרים שמאפשרים לנו לקדם את הבדיקות, מהירות הבדיקה, נושא הנוגדנים, להגיע למצב שאנחנו יכולים לאפשר לאוכלוסיית ישראל, וכנראה לכל האוכלוסיות, לתפקד גם במצב של העדר חיסון. אלו שתי משימות, ואם אתם צריכים לבחור אחת - חיסון. אבל אם יש לכם אפשרות לקדם במקביל - אנא קדמו במקביל. ואני אומר לכם את זה משום שבעצם כל התקוות של אזרחי ישראל ומדינת ישראל נתונות לכם".

שר הביטחון גנץ אמר בביקור: "אני רוצה להגיד לך, ראש הממשלה, שמדינת ישראל ומערכת הביטחון מתברכות בכל מיני גופים, שכשמחייגים 100, שם קוד, אז הם מתייצבים. לכם עובדי המכון אני מבקש לומר - יכול להיות שהעולם שלכם הוא עולם של הרבה מאוד הישגים גדולים שאף אחד לא יודע עליהם, ופתאום, אותם הישגים שאתם עושים כל השנה והציבור לא נחשף אליהם, הופכים להיות באמת דבר מופלא, דבר גדול.

"בפגישות שקיימנו, ראיתי ולמדתי את מה שאתם עושים כאן. אני חושב שאנחנו, ההנהגה הלאומית, יכולים להיות מאוד גאים בקיומו של מוסד כזה, בקיומם של אנשים כאלה, בעבודה המאוד חשובה שאתם עושים. נהוג לומר בצבא שהצוות שבטנק ינצח, ופה אנחנו רואים שגם הצוות במעבדה ובסביבתה יכול לנצח. אתם עושים עבודת קודש.

"אני חושב שהאימפקט של הקורונה הוא מהגדולים שידעה מדינת ישראל מבחינה בריאותית, אבל גם כלכלית וחברתית. ככל שלכם תהיה הצלחה גבוהה יותר, לכולנו ייטב. פרופ' שפירא וכל האנשים כאן, באמת הרבה מאוד הערכה, אנחנו מקווים שאתם תצליחו, אני מאמין שאתם תצליחו, ואני מקווה שזה יהיה מהר ככל שרק אפשר, בתנאים המדעיים שאתם תחשבו שהם מספיק אמינים בשביל שאדם יוכל לקבל את הנוגדן ואת החיסון. תודה רבה לכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר