"השם ישמור אתכם"

ברוך בן יגאל עלה לקבר בנו: "המחבל נתפס"

"בן יקר שלי, באתי לספר לך משהו, זה שפגע בך עם האבן הארורה נתפס. הוא נתפס", כך סיפר ברוך בן יגאל לבנו, עמית, בעת שעלה לקברו לאחר היוודע דבר מעצר המחבל (חדשות)

פעילות המעצרים לתפיסת המחבל (צילום: דובר צה"ל)
נתניהו מברך על תפיסת המחבל (לע"מ)

ברוך בן יגאל עלה אמש (ראשון) לקבר של בנו, הלוחם עמית בן יגאל הי"ד, כדי לבשר לו על לכידת המחבל שרצח אותו, כשהשליך אבן על ראשו מגג הבית בכפר יעבד, בצפון השומרון.

אתמול הותר לפרסום כי המחבל, נזמי אבו-כבר, בן 49, נעצר והודה כי השליך מגג ביתו את האבן שהרגה את עמית בן יגאל.

האב עלה עם משפחתו וחבריו של עמית לקבר ואמר: "בן יקר שלי, באתי לספר לך משהו, זה שפגע בך עם האבן הארורה נתפס. הוא נתפס, עמית. ראש הממשלה הבטיח שהבית שלו ייהרס".

ברוך בן יגאל הוסיף ואמר לצד קברו של בנו: "השתנו לנו החיים. אנחנו מקבלים אהבה מכל עם ישראל ומכל העולם, זה פשוט לא ייאמן".

"עמית, מי שתפס אותו זה חברים שלך", הוסיף האב הנרגש, "הם עשו את העבודה הזאת בשיתוף הרבה מאוד כוחות, ותודה רבה לכל כוחות הביטחון שלנו, השם ישמור אתכם. אני מאוד מעריך את זה. אמרתי לנציגים הבכירים שהיו כאן שאני מחבק אותם".

נתניהו מברך על תפיסת המחבל (לע"מ)

לאחר שנודע על תפיסת המחבל, אמר האב כי "שלושים יום אני מחכה לטלפון הגואל. היחידה שלו והשב"כ הגיעו אליי והודיעו לנו שהוא נתפס וגם שחזר מה שקרה. חודש של סיוט, עד שסוף סוף תפסו את המנוול הזה. מקווה שהוא ישלם את המחיר הכי גבוה, שיירקב בבית סוהר כל החיים שלו". האב אף בירך "שהחיינו".

"יש לי דמעות של אושר בעיניים", אמר האב, "אני משול לאחד שנמצא בתוך חושך מצרים וכרגע הדליקו לי נר. התחלתי לראות סוף סוף אור בקצה המנהרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אני רוצה לשבח את צה"ל, שב"כ וזרועות הביטחון על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז"ל. אני נתתי הנחיה להרוס את ביתו של המרצח הזה. מי שמנסה לפגוע בנו - ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ סיפר: "'הלילה אני אשן טוב יותר', זה מה שאמר לי ברוך בן יגאל, אביו של עמית ז"ל, כששוחחתי עימו הערב. שיחה מרגשת, כואבת. שיחה מלב אל לב.

"כשביקרתי את ברוך אחרי האסון הנורא, הבטחתי לו שנמצה את הדין עם המחבל. היום החשבון נפרע על ידי לוחמי צה"ל והשב"כ. ‏ברוך אמר לי שהוקל לו סוף סוף. שהלילה הוא יוכל לישון טוב יותר. הלוואי שזה ינחם אותך ואת נאוה ולו במעט. כולנו כאן מחזקים אתכם".

כזכור, סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד, לוחם בסיירת "גולני", בן 21 מרמת גן נהרג במהלך פעילות מבצעית של צה"ל.

הוא נהרג כתוצאה מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל הועלה לדרגת רב-סמל לאחר מותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר