בשל דחיית פתיחת הרכבת

החברות מציבות אולטימטום: "התחב"צ במדינה - תקרוס"

פורום חברות התחבורה בישראל, שיגר מכתב חריף ונזעם לשרת התחבורה מירי רגב, בו הוא קבל על חוסר היחס, והציב אולטימטום של 10 ימים לפתרון המשבר - אחרת, התחבורה במדינה תקרוס (ארץ)

אילוסטרציה. רכבת ישראל בקורונה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חברות התחבורה במצוקה כלכלית קשה, בעקבות כך, הפורום המאגד אותם הכריז הערב (שני), על שיבוש פעילות האוטובוסים, זאת בנוסף למשבר עם אי פתיחת הרכבות - דבר שיכול לגרום לקריסה כללית של התחבורה בישראל.

חברות האוטובוסים, נקלעו למשבר כלכלי חמור בשל מגבלות הקורונה. הפורום שיגר מכתב נזעם לשרת התחבורה מירי רגב והציב לה אולטימטום של עשרה ימים.

פורום חברות התחבורה בישראל כולל את כלל החברות בהן; סופרבוס, נתיב אקספרס, אגד תעבורה, דן בדרום, דן בצפון, דן באר שבע, קווים, מטרופולין וסופרבוס.

במכתב האמור, האשימו החברות בהתעלמות בוטה מענף התחבורה הציבורית במסגרת מתווי החזרה לשגרה לאחר המשבר.

בכך טוענים חברי הפורום: "המדינה הותירה את החברות ללא יכולת קיום כלכלית, ולכן חלה ירידה דרסטית בכמות הנוסעים בתחבורה הציבורית, והדבר עלול להביא לקריסה של הענף. פנינו פעם אחר פעם לממשלה אך לא קיבלנו מענה הולם".

לכן, החברות הציבו אולטימטום בפני השרה רגב, לפיו אם לא יימצא פיתרון בתוך עשרה ימים, החברות לא יוכלו עוד להפעיל את מערכי האוטובוסים במתכונת שגרתית.

והזהירו, "החברות תאלצנה לעבור למצב הפעלה הישרדות' הכולל צמצום פעילות משמעותי. דבר כזה יהיה השלכה על מיליוני אזרחים המבקשים להגיע לעבודתם".

טענות החברות, מגיע לאחר ההשבתה של רכבת ישראל וגרירת הרגליים של ממשלת ישראל בנושא; כאשר מערך הרכבת עברה דחייה מתמשכת.

בתחילה התאריך הראשוני לחזרתה תוכנן תחילה ל-17 במאי, אחר כך 25 במאי, 1 ביוני, 8 ביוני ונכון לרגע זה, עדיין אין תאריך יעד לפתיחת הרכבת.

יצוין, כי הבעיה בפתיחת הרכבת, נובע מהעובדה שברכבת יש כל יום מאות נוסעים בקרונות אותם קשה לאוורר ועם תנאי צפיפות קבועים בעלייה והירידה ממנה.

ההצהרה בה נמסרו ההנחיות על התחב"צ בתחילת ימי הקורונה (צילום: לע"מ. תמונה: חיים גולדברג)

המתווים השונים שהוצעו בעבר למשרד הבריאות מטעם משרד התחבורה כדי לפתוח את הרכבת - נדחו, בשל חוסר האפשרות המעשית לבצע זאת בפועל.

בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט, ניצל את ההזדמנות לתקוף את הממשלה ואמר: "דחיית פתיחת נסיעת הרכבות היא "שגיאה חמורה ‏וניהול לא נכון של הסיכונים".

‏"ישנם 23 חולים קשים מאושפזים. ‏ישנם כ-3,000 מיטות אשפוז. ‏אנחנו רחוקים שנות אור מקריסת המערכת. ‏שבע הכפלות. ‏החלטה זו פוגעת אנושות בעובדים ובעסקים, ללא צורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר