חוקי החירום • צפו

יעקב אשר מבהיר: לא נהיה חותמת גומי של הממשלה

בתקופה הקורונה, עוברים חוקי חירום רבים, יו"ר וועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת החדש, ח"כ יעקב אשר, הודיע היום (שני), מעל הדוכן,"וועדת החוקה לא תקבל כל חוק של שעת חירום כמות שהוא, מה שלא חיוני לא יעבור" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

בתקופה הקורונה, עוברים חוקי חירום רבים, יו"ר וועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת החדש, ח"כ יעקב אשר, הודיע היום (שני), מעל הדוכן,"וועדת החוקה לא תקבל כל חוק של שעת חירום כמות שהוא, מה שלא חיוני לא יעבור".

מליאת הכנסת, התכנסה היום, כדי לדון בחוק הראשון שהגיע למליאה מוועדת החוקה, בעניין חיוניות מעצרים בתקופת נגיף הקורונה.

עם דברי ההסבר לחוק וסיכומו, הבהיר יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ יעקב אשר את מקומה ומידת מעורבותה של הוועדה בראשותו בכנסת הקרובה בכלל ובמיוחד בנושאי זכויות הפרט.

לדברי אשר, "כשדנים בסוגיית העצירים, "יש לדעת כי מדובר בכבוד הכי בסיסי של הבן אדם, בחירות שלו, בחיים שלו, בשם שלו, והדברים האלה צריכים לבוא לידי ביטוי בדיונים מעמיקים, משום שאנחנו צריכים לראות ששעת חירום לא תהפוך לתירוץ לרמיסת כבוד האדם, ולהשתמש בה רק בשעת אזעקת אמת".

"אני מודיע בזאת, שוועדת החוקה, חבריי ואני, לא נקבל כל חוק כמות שהוא, נבקש נתונים מה היה בתקש"ח, נראה את יעלות הדברים, ומה שלא חיוני לא יעבור בעזרת השם, ואסור לו שיעבור, זאת חובתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר