שוב מפחידים?

תרחיש האימים שהוצג בקבינט הקורונה: 5,000 מונשמים בגל השני

משרד הבריאות הציג היום (שני) בקבינט הקורונה תרחיש אימים לגל השני של הקורונה: חזק יותר ומשמעותי יותר עם 5,000 מונשמים. השרים תקפו: זה מסע הפחדה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג)

משרד הבריאות הציג היום (שני) לקבינט הקורונה תרחיש אימים לגל השני של הקורונה בישראל: הגל יהיה חזק יותר מקודמו ויש להיערך למצב שבו יהיו 5,000 מונשמים.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', במהלך קבינט הקורונה שנערך היום, הציגו בכירים במשרד הבריאות תרחיש אימים בו ישראל עלולה למצוא את עצמה בגל השני שיבוא.

לדבריהם "הגל השני יכלול מספר רב יותר של חולים, הנגיף יכה חזק יותר ויהיו לא פחות מ-5,000 חולים מונשמים". יש לציין כי במשרדי הממשלה האחרים כמו גם גורמי מקצוע אחרים אינם מעריכים שזה יקרה, אלא תהיה התפרצות חלשה יותר. שרי קבינט הקורונה לא הספיקו לדון בתרחיש שהציג משרד הבריאות.

ע"פ הדיווח, שרים בממשלה שנחשפו לתרחיש, תקפו את משרד הבריאות בחריפות, "זה מסע הפחדה שלא נפסק. לא צריך ללכת לקיצוניות כדי שנבין שצריך להיערך, במיוחד אחרי שהתרחישים של הגל הראשון לא התממשו".

עוד הם אמרו: "תרחיש הייחוס הזה מנותק מהמציאות ומרגיש כמו כיסוי עצמי. אפשר וצריך לדון בהתפרצות אפשרית של גל שני, אבל זו הגזמה מופרכת".

מנגד, גורם במערכת הבריאות אמר לחדשות 12: "ההחלטה שלנו כממשלה היא שצריך להיות לערוכים גם לתרחישים קשים. אנחנו לא מסתמכים על ניסים או על משאלות לב. כמערכת אנחנו צריכים לדעת להיערך לשלל תרחישי ייחוס - גם קלים וגם קשים".

דברי הרמטכ"ל על הגל השני (צילום: דו"צ)

בתוך כך, מיכאל שמש דיווח ב'כאן 11' על מאחורי הקלעים עם מה שקרה בקבינט הקורונה כששר האוצר ישראל כץ נכנס באיחור לישיבה וביקש לדבר, אך רה"מ נתניהו סירב לכך וגער בו: לא היית פה, לא נותן לך לדבר. השר כץ ביקש בתחינה: עשו לי מרד חברי קואליציה (ברקת ושות') הייתי צריך לעשות סדר לכן לא הייתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר