"חמור ביותר"

המחקר גילה: הנגיף פרץ בסין כבר באוקטובר

חוקרים באוניברסיטה היוקרתית 'הרווארד' שבארה"ב, חקרו את פרוץ הנגיף במוקד ההתפרצות בסין - ווהאן, וגילו כי כבר בחודש אוקטובר היה גל ראשון וקטן של חולי קורונה (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תושבי ווהאן שבסין (צילום: שאטרסטוק)

חוקרים באוניברסיטה היוקרתית 'הרווארד' שבארה"ב, פרסמו הערב (שני), את תוצאות המחקר אותו הם חקרו בבית הספר לרפואה. החוקרים גילו, כי כבר בחודש אוקטובר היה גל ראשון וקטן של חולי קורונה במוקד ההתפרצות בעיר ווהאן שבסין.

על פי הדיווח ב-ABC, החוקרים זיהו כי במהלך חודש אוקטובר 2019, הייתה תנועה מוזרה סביב בתי החולים בעיר ווהאן - התנועה שהם זיהו, אמנם היא נסיבתית, אך לא הייתה אופיינית לעיר.

במחקר, בדקו גם את חיפושי 'הגוגל הסיני' (לסינים אין גוגל, הממשלה חוסמת, יש להם מנועי חיפוש אחרים), של תושבי העיר וגילו לתדהמתם מה אנשים חיפשו.

בית החולים הזמני שהוקם בווהאן שבסין לחולי קורונה

לפי הבדיקה, הייתה עליה בקרב האנשים בחיפוש אחר מה אפשר לעשות עם שלשולים חריפים ושיעול - כשהם מגיעים ביחד.

לדברי ג'ון ברונשטיין, קצין המחקר, אמנם הנתונים הללו הם נסיבתיים, אך זה מלמד כי הקורונה כבר פרצה בסין הרבה לפני מה שחשב העולם.

ככל הנראה, סבור ברונשטיין, כי באוקטובר היה גל ראשון וקל של הנגיף בקרב תושבי העיר ווהאן, אך עם הזמן זה הלך והחריף עד שהתפשט לכל העולם.

יצוין, כי גורמים רשמיים בסין, לא הודיעו בצורה רשמית לארגון הבריאות העולמי עד 31 בדצמבר כי הנגיף מגיע מווהאן, אך המודיעין האמריקני תפס זאת כבר בסוף נובמבר והודיע ​​לפנטגון.

העיר ווהאן שבסין עוברת חיטוי (צילום: מתוך @SOliver2020 בטוויטר)

אי הדיווח של הסינים חמור, מכיוון שחוקרים הרוצים לפתח חיסון נגד הנגיף, חייבים לדעת על המקורות שלו ומתי הוא התפרץ, ומכיוון שהממשלה הסינית מסרבת לשתף פעולה - זה מה שמונע מפיתוח החיסון כנגד הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר