לקראת הסיפוח

הפלסטינים מאיימים: נקים מדינה שבירתה ירושלים

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה איים כי אם ישראל תספח את יהודה ושומרון הם ינקטו "צעדים להכרזה על מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מוחמד אשתיה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

הרשות הפלסטינית חוזרת ומאיימת על ישראל בשל הסיפוח. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה אמר היום (שלישי) כי אם ישראל תספח את שטחי יו"ש כפי תכניתו של נתניהו,"הרשות הפלסטינית תנקוט צעדים להכרזה על מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית".

בשיחה עם עיתונאים מכלי תקשורת בינלאומיים ברמאללה, הוא הבהיר כי הרשות "תחל בקמפיין לקבלת תמיכה בינלאומית והכרה מהקהילה הבינלאומית במהלך". הוא טען כי סיפוח ישראלי בגדה המערבית הוא איום קיומי על הפלסטינים. יצוין, כי מדובר באיום שחוק במיוחד שכן הפלסטינים עשו כל שביכולתם לקבל הכרה כזו בעבר אך נכשלו בכך דבר שלא צפוי להשתנות בשל עמדת ארה"ב בנושא.

"הרשות הפלסטינית היא לא מתנה מאף אחד", המשיך. "היא הוקמה הודות להקרבה של הפלסטינים. אם ישראל מעוניינת להרוס את הרשות, אנחנו יכולים להתנגד לכך. הסטטוס-קוו לא יכול להישאר כך. אנחנו נלחמים כדי להפסיק את הכיבוש ולהקים מדינה פלסטינית עצמאית ומשגשגת. המציאות בשטח לא אפשרית - לא לפלסטינים ולא לישראל".

בהתייחסו לשאלת התגובה הבינלאומית לסיפוח, אם יתרחש, הודה אשתייה כי למרות שהפלסטינים מקבלים את תמיכת מדינות רבות בפועל אף אחד לא יעשה מאומה.

הוא התייחס גם להעברת כספי המסים הפלסטיניים מישראל, וציין כי 500 מיליון שקל לא עברו לידי הרשות, זאת לאחר שישראל מנעה את העברת הכספים שמועברים לידי משפחות המחבלים. אשתייה הזהיר כי בשל כך הרשות הפלסטינית לא תצליח לשלם את משכורת חודש יוני לפקידי הממשל, ובכללם לאנשי מנגנוני הביטחון.

כזכור, אבו מאזן הכריז כי הוא מסיים את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל, אך בפועל לכולם ברור כי מדובר באיומי סרק חסרי משמעות שכן שני הצדדים מעדיפים לשמור על השקט והיציבות ופיגועים יגרמו נזק גם לרשות הפלסטינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר