צפו בעימות

משפט דומא: "משפחת דוואבשה תומכי טרור"

אשתו של בן אוליאל כתבה לשופטים כי למשפחה שביתה נשרף, מגיע משפט צדק ולא הצגה • אחמד טיבי צעד לה: "בעלך שרף משפחה, הוא צריך להירקב בכלא" • צפו (בארץ)

(צילום: ארגון חוננו)

בבית המשפט המחוזי בלוד נערך היום (שלישי) שלב הטיעונים לעונש בפרשת דומא, במסגרתה מואשם עמירם בן אוליאל בהצתת בית משפחת דוואבשה, וברצח שלושת בני המשפחה.

אשתו של בן אוליאל כתבה מכתב לשופטים: "משפחת דוואבשה עברה אירוע נורא, היה מגיע להם, שהם יקבלו משפט צדק, משפט שיביא דין אמיתי. במקום זה, הם מקבלים הצגה ותפירת תיק לאדם חף מפשע. אזרחי ישראל ראויים לבימ"ש ששופט צדק ואמת ולא למערכת שלא ניתן לסמוך עליה כלל".

בנוסף חזרה בן אוליאל על טענותיה כי בעלה, עמירם חף מפשע. אוריין הזכירה את העינויים הקשים שעבר בעלה "טעיתם בענק, ישרתם קו, עם הפקה של השב"כ שהחליטו להביא תוצאת בחקירת דומא ויהיה מה. הכשרתם הפקת יח"צ בחדרי החקירות, מענים, ואז רצים לצלם אחרי כאילו הכאבים חלפו, כאילו הפחד הוסר, כאילו מי שעבר עינויים חוזר לרצון חופשי שעות אחרי באותם חדרים ועם אותם אנשים - קבעתם אמות מידה חדשות בחדרי החקירות בישראל, אפשר לענות, להרביץ ולעשות בנחקר ככל העולה ברוחם של החוקרים - העיקר שתתן תמונה בסוף שהנחקר נראה בסדר ובימ"ש ירשיע אותו על מגש של כסף".

"בעלי נענש כבר בחקירות, נענש על לא עוול בכפו הכאבים והצלקות הנפשיות שהעינויים הותירו בו, הם עונש כבד יותר מכל ענישה, מעטים האנשים בישראל שכך נענשו בידי השלטון, שקיבלו כמו בימי האינקוויזיציה וימי הביניים את העונש על גופם בפועל, במלקות ובעינויים קשים".

בפרקליטות מבקשים לגזור על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם ועוד ארבעים שנה במצטבר. נציגת הפרקליטות, עו"ד יעל עצמון, אמרה בדיון: "הנאשם ביצע את מעשיו ממניע של נקמה. הוא לא הכיר את סאעד ריהאם או את עלי, ההחלטה להמיתם הייתה קשורה רק בהיותם ערבים שגרים בדומא. בגין שלוש עבירות הרצח יוטלו על הנאשם עונשי מאסר עולם בהתאם לחוק. אנחנו נבקש מבית המשפט לצבור את עונשי מאסר העולם, את העבירות הנוספות שבהם הוא הורשע, ופיצויים לנפגעי העבירה. נבקש לקבוע שהוא שביצע רצח חריג בחומרתו".

האבא, חוסיין דוואבשה אמר בדיון: "הילדה שלי בנתה בית שנשרף. היא נשרפה כמעט כולה, איזה אב יכול לשאת את זה? ישבתי עם אחמד, הילד, חצי שנה בבית החולים. בכל יום הוא ביקש לראות את ההורים שלו. שנה של עינוי".

מספר חברי כנסת ערבים הגיעו לדיון, בהם אחמד טיבי שצעק לעבר אשתו של בן אוליאל: "בעלך שרף משפחה, הוא צריך להירקב בכלא".

מנגד, לאחר שבמהלך הדיון חשפו עורכי דינו של בן אוליאל כי בני משפחת דוואבשה מעלים פרסומים בדפי הפייסבוק שלהם בהם הם מעודדים מחבלים וטרור, התקילו תומכיהם בקריאות "תומכי טרור" את בני המשפחה.

הצעקות לעבר בני משפחת דוואבשה (צילום: ארגון חוננו)

עו"ד יצחק בם ועו"ד אשר אוחיון, חשפו בדיון כי אם המשפחה, ריהאם דוואבשה המנוחה, היתה חברה בארגון חמאס ופעילה בתא חמאס בשכם.

הם הציגו שורה ארוכה של פוסטים בהם היללו בני המשפחה טרוריסטים ומחבלים שרצחו יהודים. בנוסף, פרסומים של חמאס המלמדים על השתייכות לארגון.

מארגון חוננו נמסר "דומא זה אירוע קשה וטראגי, אך עמירם בן אוליאל חף מפשע ואין לו כל קשר למעשים שיוחסו לו. כמו כן חייבים להתייחס גם למכלול, והדברים שעלו היום בדיון מטילים צל כבד על התעלמות גורמי החקירה מהתנהלות משפחת דוואבשה עוד הרבה לפני ההצתה, ולבחור כוון חקירה בלתי הגיוני נגד הצד היהודי בלבד למרות שהיא יודעת בדיוק מי נגד מי בתוככי הכפר דומא. במשפט עלילת דומא מדינת ישראל לצערנו בחרה להיטפל ולחקור רק את אזרחיה הנאמנים, ולחבק בחום משפחה של תומכי טרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר