"התעשר ע"ח הציבור"

יזם הקים עסק פרטי בחוף - וישלם קנס אדיר

יזם טברייני, קיבל לפני יותר מ-26 שנה, אישור להשתמש ברצועת חוף, לצורך עסקיו הפרטיים. לפני 10 שנים פג האישור והיזם המשיך להשתמש בחוף - ביה"מ קנס אותו (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה, החוף הנפרד בטבריה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יזם טברייני, קיבל לפני יותר מ-26 שנה, אישור להשתמש ברצועת חוף, לצורך עסקיו הפרטיים. לפני 10 שנים פג האישור והיזם המשיך להשתמש בחוף - בית המשפט חייב אותו לפצות את המדינה בסכום של מעל מיליון שקל.

בשנת 1996, קיבל יזם טברייני, את האישור להקים באחד מהחופים הלא מוכרזים של טבריה - מחסן שיאחסן סירות ואופנועי ים.

במשך 17 שנה, הוא הפעיל את המקום באישור. לפני כעשר שנים, מקבלי ההחלטות, החליטו לבטל לו את האישור והוא היה צריך לפנות את המקום.

אלא שהיזם החליט להישאר ואף הקים מבנים וסגר רצועת חוף של 180 מטר שהייתה אמורה להיות פתוחה באופן חופשי לציבור, כאשר בסה"כ, סלח השתלט על כ-3.5 דונם, כך לטענת המדינה.

"במקום היה אמור לקום חוף מסודר לרווחת הציבור, אך במקום סאת סלח בחר להקים מחסנים, לבנות סככות ולהתעשר על חשבון הציבור שלא כדין", טענה המדינה בדיון.

היזם טען, כי המדינה מבצעת כנגדו אכיפה בררנית ולא שיוויונית, הוא השקיע כספים רבים על המקום, ומה קרה שפתאום המדינה נזכרה דווקא בו, ולא בעסקים סביבו הפועלים באותן נסיבות.

השופט הצדיק את דברי היזם על גרירת הרגליים של המגינה, אך דחה את יתר טעונתיו של היזם והבהיר, כי זה שלמדינה לוקח זמן לנקוט פעולות, אין הדבר אומר שאפשר לפלוש לשטחים ציבוריים.

לסיכום, קנס השופט את היזם בסכום של 1.4 מיליון שקל, והורה לו לפנות תוך ארבעה חודשים את המקום - כולל המבנים.

עו"ד רוזנבלט בחוף הנפרד בטבריה. (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר