'מה קרה למדינה?'

מקומם: בן 99 הורד מאוטובוס בגלל 2.5 ש"ח

קשיש שביקש לנסוע להסתפר, עלה על האוטובוס ללא כרטיס רב קו, ובשל האיסור לשלם במזומן לנהג - אולץ לרדת • פוסט בנושא הפך ויראלי, ושרת התחבורה חייגה להתנצל (אקטואלי)

(צילום: מסך, מתוך חדשות 12)

מיכאל מגידוביץ, קשיש בן 99, רק רצה לנסוע לספר, להסתפר אחרי תקופת הקורונה. הוא יצא מהבית, עלה על אוטובוס, אך בגלל 2.5 ש"ח, נאלץ לרדת ולשוב הביתה בבושת פנים.

למיכאל, אין כרטיס רב קו. הוא ניגש לנהג וביקש לשלם לו במזומן, אך בשל האיסור לשלם לנהג, הורד מהאוטובוס. נכדו, פרסם את הסיפור המקומם בעמוד הפייסבוק שלו.

הפוסט הפך עד מהרה לויראלי, עד כדי כך ששרת התחבורה מירי רגב חייגה אל מיכאל, וביקשה להתנצל בפניו באופן אישי.

השרה רגב חייגה למיכאל (מתוך הפייסבוק הרשמי)

וכה תיאר הנכד: "סבא שלי לחם בפרטיזנים נגד הנאצים, חברים שלו נהרגו לידו, נפלו לצידו בשדות בזמן הסתערות על חיילים גרמנים ולעיתים גם ללא נשק - אך זה סיפור גבורה לפוסט אחר. הפוסט הזה הוא תעודת עניות לנו כחברה ולנו כמדינה".

"לפני כמה ימים סבא שלי, עצמאי ככל יכולתו, החליט שהוא צריך להסתפר אחרי 3 חודשים בבית עקב הקורונה, התארגן, התלבש וצעד לאיטו לתחנת אוטובוס".

"המתין לאוטובוס ועלה עליו. סבא שלי לא יודע מה זה רב-קו, הוא הכין כסף, מתברר שהנהגים היום לא מקבלים כסף מזומן. עלות הנסיעה היא 2.5 ש"ח❗️ קו 13 של אגד בעיר רחובות. סבא שלי נאלץ לרדת מהאוטובוס ולדדות לאיטו חזרה הביתה".

הנכד זעם: "מה נסגר עם המדינה הזו? היכן ההיגיון של הנהג? של הסובבים? למה לתת לאדם לרדת ועוד לקשיש בן 99 רק בגלל שהוא לא מודע לכלים הטכנולוגים העומדים לרשותו?".

בהמשך מספר הנכד, החליט אביו, לעזור לסבא. "הוא לקח את תעודת הזהות ונסע עמה לתחנת השירות לרב קו, הם לא הסכימו להנפיק לו תעודה. הם חייבים את סבא שלי פיזית".

"אבא שלי מסביר להם שהוא בן 99 ולכן הביא הכל רק כדי לעשות רב קו. התשובה שקיבל לא פחות מהזויה ולא פחות מאטומה כמו תגובת הנהג בהתעלמותו: "אם אבא שלך יכול לסוע באוטובוס- הוא יכול להגיע".

שרת התחבורה מירי רגב כתבה בתגובה בעמוד הפייסבוק שלה: "כאב לי מאוד לשמוע על כך שנהג אוטובוס הוריד את מיכאל מגידוביץ בן ה-99 במהלך הנסיעה, ועל חוסר האנושיות שבה הוא נתקל. שוחחתי עם יו"ר אגד וביקשתי ממנו ליצור איתו קשר ולהתנצל בפניו. עלינו להיות יותר רגישים ואנושיים לקשישים היקרים שלנו. שוחחתי עכשיו גם עם מיכאל ואמרתי לו שאני כל כך מצטערת על החוויה שעברה עליו. נפעל כדי שמקרים כאלו לא ישנו".

מחברת אגד נמסר בתגובה: "החברה פועלת על פי הוראות והנחיות משרד התחבורה. נהגי החברה אינם רשאים להסיע נוסעים ללא תמורה, תוך אפליה על רקע - גיל, מגדר, מוצא ודת. עם זאת, אנו מצרים על המקרה, ולכן יו"ר אגד הנחה את נציג החברה באזור, ליצור קשר עם מר מגידוביץ היקר, כדי לדרוש בשלומו ולהביע את אהדתנו אליו. הנציג יאסוף את הקשיש מביתו, יסיעו לעמדת הרב-קו הקרובה בעירו, ויסייע בידו לייצר פרופיל רב-קו לקשיש. בנוסף, יעניק לו כמחווה של פיוס ורצון טוב - "חופשי-חודשי" ברב-קו החדש והאישי שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר