בניגוד להחלטה

מצלמות במקום משגיח? חבר מועצת תוקף

הרב אליעזר שמחה ווייס, חבר מועצת הרבנות הראשית, יוצא נגד אלו המתקינים מצלמות אבטחה במקום פיקוח • השבוע, הציגה הרבנות יוזמה דומה להשגחה על שחיטה בחו"ל (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במסמך שנמסר השבוע על ידי הרבנות הראשית לישראל לבג"ץ, נחשף כי הם מתכננים פיקוח על מפעלי בשר בחו"ל, באמצעות מצלמות אבטחה במקום מפקחים.

את המסמך, הגישו ברבנות במסגרת הליך המתנהל, ובו הם כותבים כי "לנוכח משבר התפשטות נגיף הקורונה, נבצר, נכון לעכשיו, מן הרבנות הראשית להפעיל את מערך הפיקוח על שחיטת הבשר בחו"ל באמצעות מפקחים מטעמה".

"מציאות זו מקשה על הרבנות הראשית שמעניקה תעודות הכשר לתוצרת הבשר המיובא, למלא חובתה כלפי שמיא וכלפי הציבור".

לכן הודיעו ברבנות כי הם שוקלים "לחייב בתקופת המשבר הצבת מצלמות ברחבי המפעלים בחו"ל, באופן שיאפשר לה לקיים פיקוח מרחוק על הנעשה במפעל בהביטי הכשרות".

הגאון רבי אליעזר שמחה ווייס, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, התייחס בטור שפורסם באתר 'סרוגים' לנושא, וקבע כי "הכשרות הפכה לקורבן נוסף של נגיף הקורונה".

הרב וייס בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

בלי להתייחס באופן ישיר ליוזמת הרבנות, הוא מזהיר כי "בעידן הדיגיטלי, גם כשאנו רואים איננו יכולים להיות משוכנעים שהמציאות היא אכן מה שאנו רואים. לא צריך טכנולוגיה מתקדמת כדי לגרום לאנשים לראות משהו שאינו בהכרח תואם למציאות".

לדבריו, "אין להתיר בשום אופן שימוש בציוד טכנולוגי כתחליף למשגיח ירא שמים שחי ונושם את המפעל עליו הוא משגיח. מכיר כל פינה, נוכח במקום, מחפש ומחטט אחרי הפרות של חוקי הכשרות".

בטור, שפורסם כאמור באתר סרוגים, מוסיף הרב וייס כי "לזאת יש להוסיף שאחד היסודות של דיני הכשרות הוא "מירתת". כלומר עצם העובדה שהמשגיח יכול להגיע בכל עת אל בית העסק מביאה את הבעלים למצב נפשי של פחד מהפרה של דיני הכשרות. ספק רב בעיני אם מצלמה יוצרת את אותה אפקט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר