צפו בדברים

נתניהו: אם לא תהיה הקפדה תהיה הדבקה

במסיבת העיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין התייחסו ראה"מ והשרים לעלייה בנגיף הקורונה (אקטואליה)

(צילום: לע"מ)

נתניהו ציין בפתח דבריו, כי הכלכלה הישראלית מתאוששת מאז החזרה לשגרה לאחר הגבלות הקורונה. "אלו לא נתונים מדעיים. אנחנו רואים נתונים דומים גם בכרטיסי האשראי ובנתונים ראשוניים של הלמ"ס ורואים את זה בחנויות ובכבישים ובקניונים. עם זאת הבעיה עדיין לא נפתרה. המצוקה של עסקים ואנשים זו מצוקה אמיתית שמדברת על ליבנו ואנחנו לא חדלים מלטפל בזה".

הנגיף לא מתחשב ברצונות במאוויים ובכלכלה שלנו, אלא רק אם מקפידים על הכללים או לא. אנחנו לצערנו פחות הקפדנו על הכללים. אני אומר את זה באופן ישיר. אחד השרים אמר שהצפיפות הייתה כל כך גדולה בחופים שאי אפשר היה להכניס מקל של ארטיק בין האנשים

אני מבקש ממכם שתשמרו על ממ"י - מרחק, מסכה, ידיים. אני שומע כבר את הבדיחות אבל אני רציני לגמרי. שבעה מליון נדבקו למעלה מ-400 אלף מתו. יש עלייה תלולה בדרום אמריקה, בברזיל וגם בהודו.

יש עליות תלולות מאד. הנגיף לא מוותר אלא למי ששומר על ההנחיות. בעז"ה נתגבר על המחלה אם נעבוד יחד", אמר נתניהו.

שר האוצר ישראל כץ אמר, "נמשיך לקבל את ההחלטות ולוודא את קיומן כדי להמשיך את מגמת ההשתפרות בכלכלה. אני שמח שבפעילות המשותפת אנחנו מובילים מגמה של שיפור שנובע מההחלטות הממשלה ומביצוען שאנו עומדים כרגע ב-50 אחוז ביצוע שלהן".

"תמרוץ המעסיקים, התחלנו עם 1.2 בלתי מועסקים ואחרי הרבה פגישות ההחלטה שהתקבלה הייתה ללכת למהלך פשוט - מענק ישיר למי שמחזיר עובדים לעבודה גם אם מדובר במעסיק קטן ולוודא ביצוע מיידי של ההחלטה על מנת שלא יהיה פער בין ההחלטה לביצוע - 7500 שקלים על כל עובד שיחזור לעבודה".

קיבלנו מספר החלטות, אחת שפרסמנו להוסיף חודש חל"ת לכלל העובדים, ולהוציא את תקופת הסגר מתוך החשבון. צעדים נוספים, אותם עובדים בני 67 ומעלה שלא חזרו עדיין לעבודתם יקבלו מענק של חודש נוסף - 4000 ש"ח לכל עובד וזה עובר לביצוע מיידי. הדבר השני, מי שזכאי למס הכנסה שלילי, אנו לא נמתין לתת לו את המענקים בארבע פעימות רק בשנה הבאה כפי שהיה עד עתה, בחודש הבא ניתן את כל המענקים במשותף בהיקף של 400 מליון ש"ח הוצאה כדי להקל עליהם".

לסיום, אני רוצה לפנות למעסיקים ולבקש מהם בואו ושלבו איתנו ידיים, בואו ותחזירו את העובדים לעבודה. כל עובד שאתם מחזירים לעבודה זה עוד קניינים וביחד בתהליך הזה נחזיר את הכלכלה למקומה".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר אנחנו בעלייה מדאיגה, עברנו אתמול 230 חולים ביום, הדבר הקל ביותר ואולי המצופה משר הבריאות זה להוביל מדיניות של סגירות, אבל זו לא דרכי ולא דעתי. אני תמיד מסתכל על ההשלכות הרחבות של ההחלטה ואני בעד לפתוח את המשק עד כמה שאפשר.

אנחנו שמחים על זוגות רבים שיוכלו להתחתן בשבוע הבא באולמות האירועים שייפתחו, אבל לא ניתן לעשות זאת בלי שני דברים, קטיעת שרשרת ההדבקה באמצעות כמה שיותר בדיקות ומשמעת של הציבור.

הנושא הראשון הוא באחריותי. אני מודע לביקורת שהרבה פעמים מוצדקת, החל מהשבוע שעבר הגדלנו משמעותית את מספר הבדיקות מ4000 ל-16 אלף בדיקות. הדבר יצר פקק במעבדות ואנחנו מטפלים בכך. התחלנו להפעיל את מעבדת מיי הרטיג' ויחד עם שר האוצר נתגבר על המחסור בכח האדם במעבדות. היעד הוא 30 אלף בדיקות עם קיצור משמעותי של זמן התשובה.

העניין השני תלוי בציבור, על כל אחד לעמוד בשלושה דברים פשוטים, מסכה, ריחוק של 2 מטר והיגיינה. אני לא פוחד לנג'ס. עד שכולם לא יפנימו לא ניתן יהיה לבצע פתיחות חדשות. אין מנוס מהגברת האכיפה וההסברה. כבר לפני כמה ימים ביקשתי להגביר את האכיפה ופניתי לשר לביטחון פנים בנושא ויש נכונות לכך.

לצערי יש גם נוסעים באוטובוסים, ומבקרים בסופרים ובקניונים, שלא מקפידים על עטיית מסיכות. גם שם – חייבים לבצע אכיפה קפדנית.

האכיפה צריכה להיות כלפי כולם, לאיש אין פתור מההנחיות לא לידוענים ולא לאלפיון העליון. הנגיף לא מבחין בין סלב לאדם ברחוב.

מי שלא שומר מסכן את כולנו ואי אפשר להתייחס לזה בסבלנות. הקמפיין החדש מסביר מה קורה שלא מקפידים על ההנחיות וזה לא קמפיין עדין כפי שהיה עד עתה. נוהגים באחריות שומרים על הכללים", אמר אדלשטיין.

"אני מקפיד מאד, בישיבות ובפגישות אני מרחיק את האנשים ואומר לכולם ללבוש מסכות. גם אם יש תקלות זה לא סיבה לא לקיים את ההנחיות", אמר נתניהו לעיתונאים.

"אם לא תהיה הקפדה, תהיה הדבקה. לגבי התיירות אני לא יכול להיות איש בשורות בינתיים", אמר ראש הממשלה והוסיף "עד לפני כמה ימים היינו במדינות המובילות במאבק בנגיף, אך אחת המדינות הודיעה לנו שהיא מורידה לנו את הדירוג בגלל העקומה שעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר