סערה ב'אגודה'

שלומי אמונים יצאו במתקפה חריפה כנגד השר יעקב ליצמן

ביטאון 'המבשר' של סגן השר מאיר פרוש במתקפה חריפה נגד שורת מהלכים שבוצעו לאחרונה בתוך 'אגודת ישראל'. עיקר המתקפה היא על יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן והסיעה המרכזית (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מה שלא נאמר בכינוסים פומביים נכתב בעיתון: ביטאון 'המבשר' של סגן השר פרוש יוצא הבוקר (שישי), במתקפה חריפה נגד שורת מהלכים שבוצעו לאחרונה בתוך 'אגודת ישראל'. עיקר המתקפה היא על יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן והסיעה המרכזית.

המאמר החריף מבקר את החברים בכמה מישורים, כאשר המרכזי שביניהם הוא סוגיית הגיוס לאחר שהחברים שלחו מכתב הקורא "להתעלם" מהערותיו של סגן השר פרוש בסוגיה המהותית. בנוסף נמתח ביקורת על יחסי הכוחות וקיפוח החסידויות הקטנות. כמו גם ביקורת על המריבה הפומבית סביב הוועדה לפניות הציבור, והמכתב של מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט נגד ח"כ ישראל אייכלר.

המכתב נכתב כך: "בימים האחרונים יצא מכתב מטעם גורם רשמי ב'אגודת ישראל', שעסק בזהות יו"ר ועדת פניות הציבור של הכנסת. מבלי להביע דעה בויכוח כעת, אנו תוהים האם לא היה מקום לקיים דיון פנימי מסודר והוגן על דרכי המינויים. והאם אגודת ישראל מיצתה את הדיונים עם דגל התורה שמחויבת בהסכם עם אגו"י על חלוקה שיוויונית ואיזון מקיסמאלי בתפקידים של יהדות התורה".

ביקורת מרומזת ניתנה אף על כהונתו של ליצמן בתפקיד שר: "לאף קהילה אין מספיק קולות כדי לזכות במנדט שלם ותפקיד שר אינו ניתן עבור כך. את התפקיד אנו מקבלים מכח כלל הקהילות. נדרש מזה שעומד בראש להיות עירני בנושא החשוב ביותר, מעמד בני הישיבות. באותו הלהט הנדרש מנציג שכפוף למועצגה"ת".

"ההסדרים שנקבעו בתשל"ז בעקבות הבחירות באגו"י אינם מבטאים את תמונת המצב העכשווית. אין חסידות שיש לה מספיק קולות למנדט שלם, כוחה של כל סיעה נובע מתוך כוח הרבים. אגו"י אינה יכולה שלא להתחשב בעמדת יתר הקהילות".

"המכתבים הפומביים שיצאו לאחרונה הפוגעים בקהילות חשובות, הם ההיפך הגמור ממשנתה הסדורה של אגו"י שהיא לאחד את כלל ישראל תחת דגל אחד, מתוך אהבה ואחוה".

"לאחרונה יצא מכתב פומבי שאינו תורם לאחדות מטעם גורם רשמי באגו"י, שעסק בזהות יו"ר ועדת פניות הציבור ואנו תוהים האם לא היה מקום לקיים דיון פנימי מסודר והוגן על דרכי המינויים ולא בצורה מבזה"

המאמר תוקף הזנחת חסידויות גדולות שאינם מקבלות ייצוג בתוך המפלגה: "בעוד שנדרש באגו"י לחבר קהלים נעשה ההיפך מכך. אולי זו ההזדמנות כעת כשעובר החוק הנורווגי, לדאוג שקהילות שעדיין אין ח"כ משורותיהן ייכנסו לכנסת".

"הקמת מועצת הקהילות הייתה כדי שכולם ירגישו שהם שותפים, היו שקיוו "לגלות" את מיעוט המשתתפים מהקהילות המזוהות כקנאיות ולבוא איתם חשבון. התברר שיש אחוז גבוה שלהם שמצביעים בבחירות. אז מדוע לא לנסות להתחשב בדעתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר