"עונש פלילי"

מיום ראשון: אולמות האירועים ייפתחו תחת מגבלות

הממשלה אישרה את התקנות החדשות לגבי אולמות אירועים. לפיו, יהיה ניתן לפתוח אולמות, החל ממחר , אך רק תחת המגבלות. מי שלא יפעל ע"פ התקנות - עבירה פלילית (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. חתונה חרדית (צילום: שאטרסטוק)

במשאל טלפני: הממשלה אישרה בערב שבת, את התקנות החדשות לגבי אולמות השמחה והאירועים. החל ממחר (ראשון), יוכלו לקיים אירועים באולמות תחת מגבלות.

על פי התקנות החדשות, מספר המשתתפים באירועים באולמות האירועים לא יעלה על יחס של אדם לכל 2 מטרים רבועים ולא יותר מ- 250 אנשים, בלי לחשב את עובדי האולם.

בנוסף לכך, החלטת הממשלה היא, כי על מפעיל האולם לדרוש מיוזם האירוע להעמיד לרשותו רשימה טלפונית של הנוכחים באירוע, ולשמור רשימה זו למשך 20 ימים ממועד האירוע.

במידה והתגלה כי השתתף באירוע באולם חולה קורונה, אזי רופא מחוזי או ראש השירות לבריאות הציבור יוכלו לדרוש מבעל האולם את רשימת המשתתפים לשם ביצוע חקירה אפדימיולוגית וקטיעת שרשרת ההדבקה.

אירועים אחרים שאינם בגדר חתונה או אירוע לציון טקס דתי (כמו בר מצווה, ברית מילה וכו'), יתקיימו בכללים שהיו עד עכשיו; האירוע יתקיים בשטח פתוח במקום המקיים אירועים לציבור, ומספר המשתתפים לא יעלה על המותר בהתאם לאיסור התקהלות - 50 אנשים נכון להיום.

יצוין, כי הפרת החובה של מפעיל אולם בקיום כללי ההפעלה תהווה עבירה פלילית.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין אמר על ההחלטה: "אני ‏שמח לבשר ל-25 אלף זוגות שאישרנו בממשלה כעת את פתיחת האולמות וגני האירועים החל מיום ראשון הקרוב, בהגבלה של עד 250 איש".

נתניהו בשבוע שעבר מדבר על הגבלות קורונה (צילום: לע"מ )

שר הבריאות מדגיש: "גם באירועים משמחים - הקפידו על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסכות, היגיינה וריחוק של שני מטר. בלי זה לצערי פתיחת המשק לא תוכל להאריך ימים".

במסגרת החלטת הממשלה הוחלט גם להאריך את תוקפן של התקנות לשעת חירום עד ליום ראשון הבא (21.6), שזה שלושה חודשים מיום חקיקתן במקור.

בהתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים אמרו: "ביום ראשון הקרוב נוכל כולנו לחזור ולשמח את עם ישראל, ול-25 אלף זוגות שעצרו את חייהם בשל מגיפת הקורונה תהיה סוף סוף האפשרות להינשא ולחגוג".

"אנחנו מודים לשר הבריאות יולי אדלשטיין שמיד עם כניסתו לתפקיד הבין את המצוקה הגדולה שהגיעה גם מהזוגות עצמם וגם מ-200 אלף עובדי התעשיה אשר הושבתו באופן מוחלט, ופעל בצורה מהירה ואחראית למציאת מתווה שיאפשר את חזרת תעשיית האירועים לעבודה. אנו קוראים לציבור להקפיד ולשמור על כל ההנחיות ולהבטיח שנוכל להמשיך לשמוח ולחגוג באחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר