"אירוע מוחי קטן"

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין אושפז ב'שיבא'

מנכ"ל בתי החולים 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין, אושפז בצהרי יום שישי בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, אליו הובהל בשל אירוע מוחי קטן. בימים הקרובים ישוב אל משמרתו (אקטואליה)

פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: פלאש 90)

מנכ"ל בתי החולים 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין, אושפז בדחיפות בצהרי יום שישי בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, אליו הובהל בשל מה שאובחן כאירוע מוחי קטן.

מ'המרכז הרפואי הדסה' נמסר כי פרופ' רוטשטיין ישוב אל משמרתו כבר בימים הקרובים, כפי שהוא בעצמו קבע: הדרך עוד ארוכה וקשה וזה עדיין לא הרגע לנוח.

עוד נמסר מ'הדסה' כי "אין ספק שהשבועות האחרונים רוויי הדחק, אל מול עמדת המדינה באשר לצורך להסדרת תפקוד ותקציבי בתי החולים הציבוריים היו קשים מנשוא, בעיקר בזכרון הקצר אל פעילות צוותי בתי החולים שנאבקו במגיפת הקורונה ויכלו לה, והופתעו מהזכרון הקצר של נציגי המדינה".

ביום חמישי הודיעו ב'הדסה' בשם בתי החולים הציבוריים כי "לאור מגפת הקורונה בישראל שגררה הפסקת הפעילות הרגילה של בתי החולים, והפסקת כל השירותים הרפואיים הרגילים לציבור והקופות לטובת שירותי חרום וטיפול בחולי קורונה, נוצר כצפוי בימים אלה משבר תזרימי כספי בכלל בתי החולים הציבוריים, ובכללם בהדסה.

"המעבר של בתי החולים מתקציב 'גביה מהקופות' ל'תקציב מדינה', מתבצע לדאבוננו באיטיות ותוך מכשולים לא פשוטים. מסתבר שיותר קל לגזור גזירות, מאשר לעמוד במחויבות שהן יוצרות.

"אי לכך, מבקשת הדסה להודיע על חוסר במזומנים שנובעים מאיחור יישום 'תקציב מדינה' כשיפוי ופיצוי להדסה כמתחייב מהעת הזאת. האמור פוגע ביכולת הדסה קודם כל לשלם כרגיל לספקים, ומאיים על יכולת התפעול התקין של בית החולים".

עוד נמסר כי "הנהלת הדסה פנתה למשרדים הממשלתיים הרלבנטיים: בריאות ואוצר, לעקוף את כל המכשולים הביורוקרטים ולהסדיר מיידית את תקציבי ותזרימי בתי החולים הציבוריים לשנה זאת ובכללם הדסה. מהספקים מבקשת הדסה לגלות אורך רוח כי בהסתברות גבוהה, הממשלה לא תנטוש בשעה זאת את מערכת הבריאות האשפוזית במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר