כיצד להתגבר על ספק עצמי: 4 דברים שכדאי לעשות כל יום

ספק עצמי יכול להתגנב פנימה בדיוק כשאתם הכי פחות מצפים לו, כמו למשל כשאתם מקבלים קידום בעבודה ותולים אותו רק במזל ולא בכישרון. כך תאמינו בעצמכם ותחשבו חיובי (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

"הספקות שלנו בוגדים וגורמים לנו לאבד את הטוב שאנו עשויים לזכות בו, רק בגלל החשש לנסות" - כך כתב המשורר ויליאם שייקספיר באחד מספריו. למרות היותו של הטקסט הזה בן יותר מ-400, הוא דובר אמת: ספק עצמי מטריד. אז איך מתגברים על חוסר ביטחון? להלן ארבעה דברים שכדאי לכם לעשות מדי בוקר שיעזרו לכם להתמקד בחיובי ולהימנע ממחשבות שליליות.

1. כתבו ביומן

אל תדאגו, אתם לא צריכים לכתוב ספר עב כרס שיהיה רב מכר. אבל בטרם אתם הולכים לישון, רשמו את הדברים שאתם אסירי תודה עליהם ואת הדברים שהשגתם. (אפילו אם זה רק "סוף סוף הלכתי למכולת היום, אז אני לא צריך לבזבז כסף מחר על סלט של 40 שקל לארוחת צהריים".) הבעת ההיבטים החיוביים בחייכם מכניסה את הדברים לפרספקטיבה נכונה ולעתים קרובות גורמת לכם להבין שיש המון דברים מצוינים בחייכם שלעתים מוסתרים על ידי הספק.

2. אל תאיצו את השגרה שלכם

שמתם לב איך אתם מפקפקים בעצמכם הרבה יותר כשאתם לחוצים? כן, זה הגיוני. מיינדפולנס הוא דרך פנטסטית להפחתת מתח שבעקבותיה מצטמצם הספק העצמי. "הורדת הרגל מהגז" מדי פעם מנמיכה את מפלס הלחץ ומרגיעה את הנפש והגוף. כשתפסיקו לרוץ סביב ביצוע המטלות שלכם, יהיה לכם קל יותר לחשוב בבהירות ולשמור על השקפה אופטימית.

דרך פשוטה להוציא אותה לפועל היא לנסות אכילה מודעת. הצעד הראשון? הניחו את הטלפון או עכבר המחשב שלכם בצד והתמקדו בהנאה מכל נגיסה באוכל.

3. שננו מנטרה קצרה

מצאו כמה מילות עידוד שתוכלו לומר לעצמכם בכל בוקר. זה יכול להיות פשוט כמו "יש לך את זה", או "אני תותחית". נהלו שיחת עידוד קצרה עם עצמכם בכל פעם שהספק מתגנב לו. ככל שתעשו זאת יותר, כך תאמינו בזה יותר - סמכו עלינו.

4. חבקו אותו

לא משנה כמה תנסו להדוף אותה משם, תחושת הספק העצמי השוקעת יכולה להתגנב כשאתם הכי פחות מצפים לה, כמו כשאתם מקבלים קידום בעבודה, למשל. 'זה רק מזל', המוח שלכם עלול להגיד לכם. 'בקרוב, כולם יגלו כמה אני לא באמת מסוגל למלא את התפקיד החדש'. "רוב האנשים לא מדברים על זה", אומרת הפסיכולוגית סוזן אימס. "חלק מהחוויה הוא שהם חוששים ש'יעלו עליהם'".

נסו לזכור שכולנו מרגישים ככה לפעמים. וחזק ככל שננסה, ביטול הספק לחלוטין יכול להיות מסובך. המפתח הוא להכיר בכך ולהמשיך הלאה. במקום לתת לו לשלוט במעשים שלכם, הכירו בכך שהוא שם - וכי כמות מסוימת של ספק עצמי היא לגמרי בסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר