"תמרור אדום"

נתניהו: "הקורונה עדיין כאן, לצערי אין שיפור"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לעליה הנמשכת במספר חולי הקורונה: "אין כרגע שיפור במצב ההדבקה - מספר הנדבקים היומי ממשיך להיות בסביבות 200 ליום" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה, הבוקר (צילום: מארק ישראל סאלם / POOL. פלאש 90)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לעליה הנמשכת במספר חולי הקורונה בישראל: "הקורונה עדיין כאן. לצערי אין כרגע שיפור במצב ההדבקה - מספר הנבדקים היומי ממשיך להיות בסביבות 200 נדבקים ליום".

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, התבטא נתניהו: "הקורונה עדיין כאן. לצערי אין כרגע שיפור במצב ההדבקה - מספר הנבדקים היומי ממשיך להיות בסביבות 200 נדבקים ליום. זהו כמובן תמרור אדום".

באשר למסכות, אמר נתניהו: "אני רוצה להביא את תשומת לב הממשלה והציבור למחקר של אוניברסיטת קיימברידג' וגריניץ' שהתפרסם לאחרונה. המחקר הזה הראה שעטיית מסכות היא דרך יעילה ביותר למנוע גלי התפרצות נוספים.

"אני רוצה לצטט מהמחקר: 'עטיית מסכות בציבור יעילה כפליים בהקטנת מקדם ההדבקה, מאשר עטייתן רק לאחר הופעת התסמינים. בכל המדדים שהמחקר בדק, נמצא שהשימוש במסכות על ידי חצי מהאוכלוסייה הוריד את מקדם ההדבקה מתחת ל-1'.

"כלומר בעצם עצר את המגפה. אם הורדת את מקדם ההדבקה מתחת ל-1 עצרת את המגפה, ולכן אני חוזר ומבקש מהציבור לכבד את כללי משרד הבריאות - עטיית מסכות, שמירה על מרחק ונטילת ידיים - ממ"י כפי שאנחנו קוראים לזה".

לדבריו: "פרופ' אילן רייס מהטכניון כתב מכתב לראש המל"ל שבו הוא מתאר את המסכה, מרחק וידיים, כ'מיני סגר'. זה מיני סגר שהאזרח בעצם לוקח על עצמו, שמונע את הצורך מהטלת סגרים קהילתיים או ארציים ושאר המגבלות שאנחנו מעוניינים לא לחזור ולהטיל. זה בעצם מאפשר את המשך פתיחת הכלכלה שלנו וכמובן המשך שמירה על מרחב ציבורי הרבה יותר נוח לכל אחד מאיתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר