"הופכים את זה למשחק"

הראשון לציון נגד 'הצעות הנישואין': "זו הפקרות, אוי להם"

רבה של ירושלים, הראשל"צ הגר"ש עמאר, במתקפה חריפה נגד תופעת 'הצעות הנישואין' במגזר החרדי: "מתנהגים בזלזול, מופקרים. השיגעונות אין להם גבול, אוי להם". צפו בדברים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: תמונה: שלומי בוארון)

לאחר שבחודשים האחרונים תופעת 'הצעות הנישואין' חדרה שוב לציבור החרדי, הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, יוצר במתקפה חריפה נגד התופעה ומכנה אותה "הפקרות".

במהלך שיעורו השבועי סיפר הגר"ש עמאר: "נודע לי דבר חמור, באו כמה שאלות במשך הזמן הזה. נעשה 'מודה' 'להציע נישואין'. המקובל היה מדורות עולם שההורים עושים פגישה בדרך ארץ, ההורים של החתן וההורים של הלכה, מדברים בניהם בדרך ארץ, כך היה מקובל".

הגר"ש הוסיף ותקף: "היום, קובע אתה באיזה מקום ועושה שם בלונים ואיזה שטויות. מה שכאב לי ששמעתי שיש כמה בני ישיבה, בוודאי לא בני ישיבה אמתיים, חס ושלום. אלה שמתנהגים בזלזול, מופקרים, עושים הדבר הזה".

הראשל"צ ציין כי תופעת 'הצעות נישואין' גורמת דיונים הלכתיים: "לפעמים אומרים איזה מילה ויש שם אנשים, ונוצרו ספקות של קידושין. זה לא פשוט, הופכים את זה למשחק, חושבים שזה משחק".

"השיגעונות אין להם גבול. אוי להם", התבטא הגר"ש בחריפות: "אנשים שנקראים דתיים או שומרי מצוות יעשו כדבר הזה? צריך לצעוק על הדבר הזה".

הרב עמאר קרא לראשי הישיבות לאסור את התופעה: "ראשי הישיבות צריכים לעמוד בתוקף, שאפילו ה'חדשים', להסביר להם, לנקוט בכל הצעדים שלא יהיה כדבר הזה. גם כל הורה ילמד את בנו דרך ארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר