היוזמה: מענק לרוכשי דירות

אחרי ביקור בן האדמו"ר מגור, היעד של ליצמן: העיר דימונה

שר השיכון יעקב ליצמן צפוי להודיע על חלוקת מענקים לרוכשי דירות בערי פריפריה • תחילה נפגש עם ראש העיר דימונה, וההערכה היא כי התכנית תורחב לשורת ערי פיתוח בכלל אזורי הארץ (נדל"ן)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Olivier FitoussiFlash90)

מצוקת הדיור: שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, בוחן בימים אלו אפשרות של חלוקת מענקים לרוכשי דירות מוזלות בערי הפיתוח והפריפריה.

בשלב הראשון, הורה ליצמן לאנשי משרדו להגיש בפניהם דוח על מצב הדירות בעיר דימונה.

אחרי איסוף החומר המקצועי, נפגש עם ראש העיר דימונה, בני ביטון, על מנת לבחון את נכונותו לאכלס תושבים חרדים בעירו.

יודגש, כי התכנית לא מתוכננת רק כלפי הציבור החרדי, ומלבד כהונתו כראש העיר דימונה, בני ביטון הוא גם יו"ר פורום ערי הפיתוח. התכנית, אמורה לכלול שורת ערי פיתוח ופריפריה בכל אזורי הארץ.

הבחירה בעיר דימונה מעניינת במיוחד, לאור חשיפת 'כיכר השבת' בחודש אלול האחרון כי בנו של האדמו"ר מגור, הרב נחמיה אלתר, סייר בעיריחד עם עסקנים נוספים.

רבבות בשמחת החופה לנכד האדמו"ר מגור, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כבר לפני שנתיים, בוועידה של איחוד מוסדות גור אמר ליצמן: "בערד היו דירות במחיר של 330 אלף שקל, אנחנו חושבים גם להביא עוד אברכים לחצור (הגלילית), אבל צריך עוד מקומות, אז אנחנו חושבים על דימונה, מחפשים שם דירות ריקות, זה 20 דקות מערד".

בראיון שהעניק בשבוע האחרון לחדשות 13, נשאל ליצמן על הביקורת נגדו כי הוא פועל למען הציבור החרדי וענה: "אני לא רואה שום בושה בלעזור לחרדים, אני חייב לעזור להם, כי הם קופחו".

עם זאת, השר הדגיש בראיון כי הוא הולך לעזור כמובן לכלל האוכלוסיות בישראל. "אני הולך לעזור גם לערבים, יש לי תוכנית לעזור להם - אני הולך לעזור לכולם".

בראיון לליאור קינן אישר ליצמן את חשיפת 'כיכר השבת' ומסר כי הוא אכן בודק בין היתר גם דירות להשכרה ארוכת טווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר