'התפרצות בכל הארץ'

סיגל סדצקי: "אנו חווים את תחילתו של גל שני"

התפרצות נגיף הקורונה הנוכחית מוגדרת לראשונה כ"תחילתו של גל שני", על ידי גורם רשמי במשרד הבריאות - ראש שירותי בריאות הציבור פרופסור סיגל סדצקי, שהביעה דאגה רבה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בסיון תש"פ | 14.06.20
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי, מגדירה היום (ראשון) לראשונה את התפשטות הקורונה הנוכחית כ"תחילתו של גל שני".

בשיחה עם חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת אמרה אשת משרד הבריאות, מומחית אפידמיולוגית במקצועה, "אנחנו חווים את תחילתו של גל שני, ואנחנו לא בדיוק יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון".

"מה שמאפיין את ההתפרצות שאותה אנחנו חווים עכשיו", הבהירה סדצקי, "זה שהיא בכל הארץ. מקרי ההידבקות אינם מופיעים במוקדים ה'אדומים', הידועים למשרד הבריאות, אלא בפיזור גיאוגרפי מאוד רחב".

דבריה של סדצקי מגיעים אחרי מספר ימים בהם ניכרת עלייה עקבית ומדאיגה במספר מקרי ההידבקות בנגיף ברחבי ישראל: הערב אובחנו 83 ישראלים נוספים כחולים בנגיף.

סדצקי, בישיבה של בכירי משרד הבריאות (צילום ארכיון: Flash90)

היום עדכנו במשרד החינוך, כי מנין התלמידים ועובדי ההוראה החולים בקורונה הגיע ל-506, כ-26 אלף תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד, בסך הכל 183 מוסדות חינוך נסגרו עד כה - כ-40% מהם בירושלים, 15% בתל אביב והיתר מפוזרים בכל רחבי הארץ.

בתוך כך, בטקס כניסתו היום לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, אמר פרופ' חזי לוי: "מדינת ישראל נתונה במאבק קשה ביותר נגד נגיף הקורונה, המשליך על כל אורחות חיי האזרחים במדינה - זאת פרט לבעיות נוספות הנמצאות לפתחנו בתחום הבריאות".

"אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים", הוסיף לוי, המנכ"ל החדש, במקומו של משה בר סימן טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר