כל הפרטים

משרד החינוך מודיע: שנת הלימודים תוארך

למרות המשבר של משרד החינוך מול ארגון המורים, המשרד מודיע הערב, על תאריכי סיום שנת הלימודים, בגנים, בבתי ספר, ישיבות התיכוניות וסמינרים לשנת הלימודים תש"פ (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

למרות המשבר של משרד החינוך מול ארגון המורים, המשרד מודיע הערב (ראשון), על תאריכי סיום שנת הלימודים, בגנים, בבתי ספר ובחטיבות הביניים (הישיבות התיכוניות והסמינרים) לשנת הלימודים תש"פ.

הודעתו של שר החינוך הטרי, יואב גלנט, נעשתה בשיתוף ובהסכמה בין משרדי החינוך והאוצר, ובהסכמה עם השלטון המקומי, אך עם התנגדות של ארגון המורים.

ואלו תאריכי הסיום במוסדות הלימוד

גני ילדים ובתי ספר (עד כיתה ו):

הלימודים הרשמיים יסתיימו בתאריך ה- 13 ביולי (כ"א תמוז), כאשר ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' ימשיכו את לימודיהם במסגרת של "בתי הספר של החופש הגדול". מסגרת זו תתחיל את פעילותה בתאריך ה- 14.7 ועד לתאריך ה- 6.8.2020 (ט"ז אב).

חטיבות הביניים (כיתות ז עד י):

יסיימו לימודיהם בתאריך ה-1 ביולי (ט' תמוז).

כיתות יא -יב:

התלמידים הללו (ישיבות תיכוניות וסמינרים), ימשיכו בהכנות לקראת בחינות הבגרות שיפתחו בתאריך ה- 22.6 (ר"ח תמוז) ויסתיימו בתאריך ה- 27.7.2020 (ו תמוז).

שר החינוך גלנט, הודיע זה מכבר, כי במסגרת ההליך והסיכום שלו עם הממונה על השכר באוצר ועם אגף התקציבים באוצר, שעת למידה מרחוק תהא שוות ערך כספית ולימודית ללמידה פיזית בכיתה.

להחלטה זו חשיבות רבה, מאחר שמערכת החינוך תידרש בעתיד ללמידה מרחוק, בשל סיבות שקשורות בנגיף הקורונה ובשל סיבות אחרות.

שר החינוך גלנט נשאל האם משרד החינוך יפנה לבית הדין כדי להכריח את המורים לעבוד ימים נוספים.

גלנט אמר: “אנחנו נעשה כל מה שיידרש. כל האמצעים מצויים ברשותנו. קיבלנו החלטה, ההחלטה היא החלטה שמגובה על ידי ממשלת ישראל. יש שיאמרו שאני נאיבי, בגלל שאני חדש, אך אני מאמין במורים, באחריות שלהם ובמחויבות שלהם כלפי התלמידים והמדינה”.

בהסתדרות המורים הגיבו: "עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה. ההסכם שעליו חתמנו עם המדינה מקבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה. כפי שכבר ציינו בעבר, אם המדינה לא תכבד את עיקרון השוויון, הרי שבהתאם להסכם, מועד סיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים יהיה ב-19 ביוני, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ב-30 ביוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר