צפו

בני גנץ במשרד המשפטים: אפעל בכל כוחי לגדוע התלהמות נגד שופטים

שר הביטחון בני גנץ, ערך היום סיור במשרד המשפטים יחד עם השר ניסנקורן, במהלך הביקור מתח גנץ ביקורת על ההתלהמות כנגד מערכת משפט, ברמיזה עבה על נתניהו (חדשות)

(צילום: טל עוז ואריאל חרמוני / משרד הביטחון)

שר הביטחון בני גנץ, ערך היום (ראשון), סיור במשרד המשפטים יחד עם שר המשפטים - ממפלגתו - אבי ניסנקורן, במהלך הביקור מתח גנץ ביקורת על ההתלהמות כנגד מערכת משפט, ברמיזה עבה כנגד ראש הממשלה נתניהו.

גנץ וניסנקורן סיירו במשרד ונפגשו עם בכירי המשרד ובהם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ומ"מ המנכ"ל, סיגל יעקבי.

בפתח דבריו, הסבר גנץ מה הסיבה שבחר לקיים את הסיור הראשון שלו שאינו במסגרת מערכת הביטחון דווקא במשרד המשפטים: "המשרד הזה הוא המשענת של הדמוקרטיה הישראלית, עמדתי על כך שהוא יהיה בידי כחול לבן, משום שהוא הביטוי המעשי לכך שחרטנו על דגלנו את השמירה על שלטון החוק".

"לשם כך", הסביר גנץ, "ייעדתי את המשרד הזה לאבי ניסנקורן. אדם מנוסה פוליטית, בעל ידע משפטי, ישר דרך, שיידע להיאבק גם עבורכם וגם לערוך שינויים אם נדרש, באופן נכון ותוך דיאלוג וראיית הטוב המשותף. התברכנו בו כולנו- אבי המון בהצלחה".

במהלך דבריו התייחס גנץ, למכתב האיומים על שופטת העליון, ענת ברון ואמר: "היום נחשפנו למכתב איום שהופנה לשופטת בבית המשפט העליון, אני יודע שחלק מהנוכחים כאן בחדר הסתובבו או מסתובבים עדיין עם אבטחה – האווירה העכורה הזו וההתלהמות כלפי שומרי הסף ואנשי החוק במדינת ישראל מסוכנת לחברה שלנו".

"אני מגנה אותה בכל תוקף ואני אפעל בכל כוחי בכדי לגדוע אותה. אבי, כל חבריי ואני נעמוד כחומה בצורה בכדי שאתם, השופטים וכל עובדי הציבור בישראל תוכלו למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים".

גנץ אמר עוד: "בחרתי להגיע לכאן היום משום שהמשרד הזה הוא המשענת של הדמוקרטיה הישראלית כולה. באתי להביע בפניכם את הערכתי ותמיכתי הבלתי מסויגת במערכת אכיפת החוק כולה. אתם שליחי ציבור ישרים העושים מלאכתם נאמנה, ואנחנו נשמור על המערכת עצמאית ומתפקדת- בלי שום פשרות".

"גם במשרד המשפטים ובכל מערכת אכיפת החוק יש מה לשפר- מבחינתי אני אומר כן לביקורת עניינית ולא לביקורת הרסנית".

לסיום אמר גנץ, "מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל הגיעה ב-72 שנות קיומה להישגים חסרי תקדים. חוות הדעת שלכם מגינות על חיילי צה"ל ועלינו הפוליטיקאים, שומרות על זכויות האדם, ומאפשרות למחוקקים ולשרים לממש את יעדיהם בדרך הישר, תוך הקפדה על לשון החוק ורוחו והימנעות משחיתות ציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר