בראיון רשמי

פוטין: ברוסיה מושל לא היה מתנגד להחלטה

הנשיא הרוסי התראיין על נושא הקורונה והמצב בארה"ב ואמר כי בניגוד לארה"ב שם מושלים ערערו על סמכותו של טראמפ ברוסיה זה לא היה קורה. פוטין ביקר גם את המהומות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, התראיין לערוץ הטלוויזיה הרשמי בארצו והתייחס למאבק בנגיף הקורונה וההבדלים בין התנהלותו להתנהלות ארה"ב. פוטין טען בתחילה כי הוא משתדל שלא להתייחס לאירועים במדינות אחרות אך לאחר מכן הוסיף כי המשבר הנוכחי בארה"ב שורשיו עוד בתחילת כהונתו של טראמפ וכי המאבק בנגיף רק הציף את התופעות והבעיות.

ברוסיה הסירו לאחרונה את הסגר שנמשך חודשיים במוסקבה, וטוענים כי יצאו ממשבר הקורונה באבידות מינימליות, "בארה"ב זה לא נראה ככה", אמר פוטין והסביר את הסיבה לדעתו להבדל, "הממשלה שלנו עובדת כקבוצה מאוחדת, כמנגנון אחד".

הנשיא הרוסי המשיך וניתח את הבעיות בארה"ב לאור ההפגנות לאחר מותו של פלויד ואמר "אני חושב שהבעיה היא שהאינטרסים של קבוצות ומפלגות גוברים על האינטרסים של החברה כולה. הדמוקרטיה היא שלטון העם, אבל אם העם בוחר ממשלה, יש לה זכות לקבל החלטות שישימו בראש סדר העדיפויות את האינטרס של הרוב".

הוא התייחס למאבק של טראמפ מול כמה ממושלי המדינות שערערו על סמכותו ואמר "הנשיא אומר שצריך לעשות כך וכך, אבל אחד המושלים 'מנפנף' אותו", טען פוטין. "אני מתקשה להאמין שמישהו מהמושלים ברוסיה היה אומר 'לא נעשה את מה שהנשיא אומר כי אנחנו חושבים שזאת טעות'".

פוטין, ביקר את המאבק וההפגנות לאחר מות פלויד ואמר "אם מאבק על זכויות טבעיות וזכויות חוקיות הופך לתוהו ובוהו וביזה – אני לא רואה שום דבר טוב שיוצא לארה"ב מזה".

פוטין התגאה בנתונים הרשמיים של ארצו 528,964 נדבקים מאומתים ועל 6,948 מתים מקורונה מאז פרוץ המגפה מול למעלה מ-2 מיליון נדבקים וקרוב ל-118 אלף קרבנות בארה"ב. אלא שלדעת רבים במערב, הרוסים יוצרים מצג שווא ומפחיתים את מספר המתים כשהם אינם סופרים את הנפטרים ממחלות הרקע כנפטרים מקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר