מתיחות גוברת

צפון קוריאה פוצצה את בנין לשכת התיאום עם דרום קוריאה

שנות המתיחות הצבאית בין שתי הקוריאות, שפסקו ב-2018, חוזרות? כך לפחות נראה מהתנהלות הדיקטטורה מצפון, הזועמת על תעמולה נגדה מצד אזרחים שערקו לדרום (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קים יו-ג'ונג. איימה וקיימה (צילום: מתוך טוויטר)

צפון קוריאה פוצצה היום (שלישי) את בנין לשכת התיאום עם דרום קוריאה, כצעד המשך לסגירת הלשכה שהיתה פעילה בשנתיים האחרונות.

לפי הדיווחים, היה קול חזק של פיצוץ מכיוון המשרד הממוקם בפארק התעשייה קסונג, ולאחר מכן עלה משם עשן רב.

צעד דרמטי זה בא אחרי שבשבת איימה קים יו-ג'ונג, אחותו של השליט קים ומי שנחשבת לדמות השניה בעוצמתה במדינה, כי תינקט פעילות צבאית נגד הדרום.

הרקע למתיחות המחודשת, לפי גורם צבאי שצוטט בסוכנות הידיעות יונהאפ, היא כעסה של הדיקטטורה מצפון על תעמולה שמנהלים נגדה אזרחים שערקו לשכנה מדרום.

מזה מספר ימים שיוצאים איומים מפיונגיאנג הבירה נגד דרום קוריאה, ומפירים בכך את ההפשרה המדינית בין שתי האויבות הוותיקות, שהחלה כזכור בהפתעה בשנת 2018.

המשטר הקומוניסטי אף הזהיר באופן רשמי, כי הצבא עלול "להיכנס לשטחים המפורזים בגבול בין המדינות ולהפוך את החזית למבצר, במהירות וביסודיות, בהתאם להחלטות והוראות השלטון".

בחומרי התעמולה המדוברת, שמשגרים העריקים אל שטחי קוריאה הצפונית, בולטים מסרים ביקורתיים נגד השליט קים ג'ונג און, על כך שמשטרו מיפר בשיטתיות זכויות אדם.

מנהיגי שתי המעצמות, בימים יפים יותר (צילום: לשכת הנשיאות בדרום קוריאה)

אל האיומים הגיב כבר אתמול משרד ההגנה בסיאול, בירת הדרום, שקרא "לכבד את ההסכם מ-2018, שקבע כי צבאות שתי המדינות לא יבצעו כל פעולה עוינת, ושיפורקו כמה מבנים באזור המפורז".

"אנחנו לוקחים את המצב ברצינות הנדרשת, והצבא שלנו שומר על מוכנות להגיב לכל תרחיש", נמסר בהודעה רשמית. "אנו פועלים בשיתוף עם צבא ארה"ב כדי לעקוב אחרי פעילות צבא צפון קריאה, במטרה לשמר את ההסכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר