תחקיר 'כיכר השבת'

זיוף או טעות? האישור המוזר של מאיר ביטון

על תעודת הסמכה להיות משגיח כשרות עם שמו של מנכ"ל 'איגוד הרבנים בישראל', יש תאריך כביכול קיבל את האישור בגיל 13, כביכול מהרב מצגר לפני שהיה רב ראשי • עורך דינו מגיב: "רדיפה של הרבנות" (בארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום מסך, מתוך תכנית הבוקר של קשת 12)

ח"כ בצלאל סמוטריץ', שיגר היום (רביעי) מכתב לחטיבת החקירות במשטרת ישראל, בנוגע לחקירת הונאה בכשרות וזיוף תעודות הסמכה, שבוצעו לכאורה על ידי מאיר ביטון.

לפי המכתב, "היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל עו"ד הראל גולדברג פנה בתאריך ג' תמוז תשע"ז (2017.6.27) בנושא מקרה של זיוף תעודת הסמכה של מר מאיר ביטון כמשגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל".

"מר ביטון שהגיש את המסמך המזויף לכאורה לרבנות חיפה כדי להתקבל לעבודה, משמש עד היום כמשגיח ברבנות חיפה ללא תעודת הסמכה כנדרש, תוך הסתמכות על תעודת הסמכה הלכאורה מזויפת".

סמוטריץ' הוסיף כי "לא זאת בלבד – מר ביטון נותן כשרות בפועל תחת מותג: "איגוד הרבנים בישראל", זאת למרות שיחידת ההונאה פרסמה בתאריך 2019.11.12 שבגוף הנ"ל נמצאו "ממצאי כשרות חמורים, ושומר נפשו ירחק".

"אבקש לדעת כיצד חטיבת החקירות פועלת כנגד הונאות בכשרות וזיופי תעודות הסמכה, כיצד מאז 2017 לא קודמה החקירה, וזאת כדי לשמור על אכיפה צודקת בתחום חוק איסור הונאה בכשרות וטיפול שורש בהנפקת תעודות הסמכה מזוייפות".

רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, פירט במכתב ששיגר בזמנו למזכ"ל המועצה הדתית בחיפה כי לביטון אין כלל תעודת משגיח מטעם הרבנות הראשית לישראל.

בנוגע לתעודה עליו חתום מי שהיה הרב הראשי, יונה מצגר כותב רפי יוחאי כי לפי התאריך, מדובר בתעודה שניתנה לביטון כאשר היה בגיל בר מצווה, וכי הרב מצגר טרם נכנס אז לתפקידו.

מאיר ביטון הפנה את 'כיכר השבת' לקבלת תגובה מעורך דינו, איתי יפה שהציג תעודה אחרת, מטעם מרכז ש.ח.ם., ולא מטעם הרבנות הראשית, והוסיף את התגובה הבאה:

האם מותר לקנות במקום ללא תעודת כשרות? (צילום: באדיבות המצלם)

"מדובר בעוד תיק רדיפה שמנהלת הרבנות כנגד מר ביטון. מר ביטון מועסק על ידי הרבנות כמשגיח עוד משנת 2012 בתקופה שבה טרם התבקשו המשגיחים לקבל תעודות הסמכה ויש בידיו המלצות חמות מרבנים ואפילו מראש אגף הונאה בכשרות הרב יוחאי על פועלו בתחום הכשרות באותם שנים ללא הסמכה. מר ביטון הוסמך כמשגיח בהכשרות הראשונות שהתקיימו מטעם הרבנות בשנת 2015".

"הרדיפה כנגדו החלה בשנת 2017 כאשר התראיין מר ביטון לכתבה בתקשורת, אשר הופנתה נגד מערך הכשרות של הרבנות. מאז החל מסע רדיפה של הרבנות כנגד מר ביטון, בין היתר העלילה עליו הרבנות כאילו הגיש תעודת משגיח כשרות מזויפת לשם קבלתו לעבודה, דבר שאיננו נכון לא היה ולא נברא".

"התלונה הוגשה בשלהי 2017 בעוד מר ביטון קיבל תעודה רשמית כמשגיח עוד בשנת 2015 ממכון שחם, אשר הוסמכה על ידי הרבנות להכשיר משגיחי כשרות, והוא אף ריכז את ההכשרות מטעמה. את התעודה העניק לו הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בכבודו ובעצמו, מצורף תמונה:

(עורך הדין צירף תמונה, בה נראה לכאורה מאיר ביטון מקבל את התעודה מידי הראש"ל, אך אנו מנועים מלפרסמה בשל זכויות יוצרים)

"צר לי שחבר הכנסת סמוטריץ לא טרח לבדוק את העובדות קודם שפעל לתמוך במסע רדיפה אישי נגד אזרח בעל משפחה, שלו אשה ובן נכים, שכל מבוקשו להתפרנס בכבוד ממקצועו, בהתאם לחוק במדינת ישראל ופסיקת בגץ לעניין ארגוני פיקוח פרטיים".

"אנו בוחנים כעת את השלכות התערבותו הבוטה של חבר הכנסת סמוטריץ וניצול סמכותו לזיהום חקירה משטרתית כנגד אזרח, ללא שבחן את חומר הראיות בתיק, ונשקול את המשך צעדינו".

התעודה עליה חתום הרב מצגר
התעודה שהציג עו"ד של ביטון, למרות שלא מדובר בתעודה עליה טענו ברבנות כי היא מזויפת

אך התעודה שהציג עורך דינו של מאיר ביטון, מנכ"ל 'איחוד הרבנים בישראל', אינה התעודה שלטענת הרבנות הראשית - מזוייפת.

את התעודה עליה חתום הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, הסביר עו"ד איתי יפה כי מדובר בתעודה שנשלחה בטעות על ידי מרכז ש.ח.ם. - שם סירבו להגיב לפניית 'כיכר השבת' בנידון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר